Terrängbanor Mälardalen

Habina

Trådstartare
Med -27 grader ute är jag inte precis ridsugen, men började diskutera med en kompis söderut om just terrängbanor i Mälardalen. Ni kunniga, kan ni fylla i lite om banorna och tipsa om fler?

Forkarby. Träningsbana med enklare hinder.

Enköping. Arrangerar tävling varje (?) år.

UVFK. Har för mig att de har 90-klass ibland?

Baståsen?

Hofors har jag ju varit på, så där har jag hyfsad koll.

Runsten har en stor bana väl? Iaf hade de läger för något år sedan.

Sedan har jag ett svagt minne av en terrängträning söder om Uppsala. Det var förvisso 2003, tror det hette något med Näs? Var fotfolk och blev kär i banan.

Fler banor? Både träning och tävling tas tacksamt emot. :)
 
Kan du berätta mer om banan? Så jag kan sälja in den på rätt sätt. ;)

Vet inte så himla mycket förutom att den är ganska ny och att det finns varierade höjder och svårigheter på hindren. Ligger bra till nästan bredvid väg 77 mellan Knivsta och Norrtälje. Dvs den är lätt att ta sig till.

Det finns lite info på deras FB sida,sök på Terrängbana Åby Gård. Tror att Rönningen hade tävling där i somras.
 
Säva utanför Uppsala har en liten bana med små hinder.
Gropen utanför Heby har en bana.
Näs i rimbo tror jag bytte ägare och vet inte om det varit träningar där sedan dess.
Vid johannesbergs slott finns mindre bana.
Stall Nilslund har en superfin bana.
Örebro har.
Nynäshamn.
Ryttis.
Botkyrka.
Mfl
 
Säva utanför Uppsala har en liten bana med små hinder.
Gropen utanför Heby har en bana.
Näs i rimbo tror jag bytte ägare och vet inte om det varit träningar där sedan dess.
Vid johannesbergs slott finns mindre bana.
Stall Nilslund har en superfin bana.
Örebro har.
Nynäshamn.
Ryttis.
Botkyrka.
Mfl

Mäh, jag har ju tom tränat en gång i Säva, ändå glömde jag den. :o

Gropen utanför Heby, vilken klubb är det? Alltså om man skulle försöka hitta den på en karta. :p
 
Runsten har en stor terrängbanan fortfarande. Var och tittade på nationell/internationell FT där för någon sommar sedan.
Sen tror jag även Stall Nilslund i Katrineholm har någon....
 
Näs i Rö (utanför Rimbo) har mycket riktigt bytt ägare och där byggs nu ridhus och stallar. Jag vet inte om terrängbanan kommer öppna när anläggningen är klar men det märker vi väl.

Åby gård, Husby-Långhundra är en jättefin bana med många mobila hinder som ändrar karaktär varje vecka. Tävlingarna där hålls av Roslagens Rid- och Körklubb.

Det finns också en liten bana utanför Bro som jag inte minns vad den heter, jag har inte varit där.
 
Har Strömsholm framme alla sina 90/100 hinder för träning? När jag gick där plockade de jämt bort en hel hög, men det börjar bli väldigt länge sedan.

Baståsen är jättetrevligt, stor bana från shettisfälttävlan till 100-klass.
 
Så himla många härliga banor det verkar finnas! :laugh:

Men berätta gärna mer om banorna ifall ni tränat/tävlat där. Kanske tom bilder eller filmer (har märkt att övertalning är lättare ju mer bilder jag skickar :angel:).
 
Baståsen: Supermysig bana med fina, varierade hinder :)

11350739_493313377487085_3512911989534950382_n.jpg


11236426_493312650820491_5563860483818545073_n.jpg

11666121_10152788548681652_6114238505420042740_n.jpg

11700889_10152788550001652_2385705939767535155_n.jpg
 
Det finns också en liten bana utanför Bro som jag inte minns vad den heter, jag har inte varit där.
Skällsta, tror jag du tänker på? Jag har inte heller varit där, men har sett att flera tränare hållit träningar.
Stall Gesala (strax norr om Västerås) verkar ha små träningar och snälla p&c (hittade jag när jag försökte leta fram vad ovanstående hette).
Arbottna/Muskö försökte ha tävlingar i somras; jag vet inte hur många deltagare de fick.
 
Skällsta, tror jag du tänker på? Jag har inte heller varit där, men har sett att flera tränare hållit träningar.
Stall Gesala (strax norr om Västerås) verkar ha små träningar och snälla p&c (hittade jag när jag försökte leta fram vad ovanstående hette).
Arbottna/Muskö försökte ha tävlingar i somras; jag vet inte hur många deltagare de fick.
Jag känner inte igen Skällsta men jag har åas inte varit där. @Estivuz har vet jag, hon minns kanske vad den heter?

Arbottna hade jag glömt, jag tävlade där när de var igång senast, för 15 år sen...
 
Skällsta heter banan utanför Bro. Vattenhindret torkar upp fort men annars en superbra bana att åka till med unghäst/grön häst. Bara småhinder upp till 90 cm men de har upphopp och lite olika hinder.
 
Tänk att jag snart kan ut och hoppa alla dessa härliga banor. :banana:

Enligt min kompis blir det perfekt, jag provhoppar först och tycker jag det är en lätt bana så vågar kompisen sig dit också. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp