Terrängträning, äntligen!

Emma-pemma

Trådstartare
Jag är bara så otroligt glad idag! Jag har bokat in en terrängträning för mig och min 9-åriga dotter :bump:. Det är väl sisådär 20 år sedan jag sist tränade terräng, innan jag fick barn. Nu har barnen blivit större och lite mer självgående, och nu ska jag äntligen få hoppa terräng igen!:bump: Jag ser fram emot att träna den nya hästen i vatten (blir nog en utmaning:angel:) och hoppa 20 cm stockar! Och det är så kul att dottern också har kommit så långt att vi kan åka iväg och göra en sådan här sak tillsammans. :banana: Och jag börjar bli nervös, tänk om det inte går att lasta hästen? Eller den blir galen? Eller jag rider som en kråka över bommarna på marken? :nailbiting:

Ville bara berätta hur fantastiskt detta är, eftersom maken inte alls verkar förstå tjusningen...:cautious:
 
En bra sak med läger är ju att det brukar finnas (minst) en kunnig människa där som kan hjälpa en om man stöter på problem. :idea:

/Lady_S
 
Ja det är det som är så underbart med hästar/ponnys man gör allt på samma villkor och har skitkul ihop oavsett om man är 9 eller 49, eller vilken ålder som helst!
Min 9 åriga dotter brukar trösta mig och säga, jag kunde inte det där heller i början:love:
Och den berömda lastningsnojan hoppas jag blir bättre med tiden:p
Hoppas att ni får det hur härligt som helst!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min dotter har till min stora glädje hittat glädjen i att rida. Vi bor på gård, och har en ponny till henne och en ridhäst till mig. Hon...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
11 779
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
6 939
Senast: akleja
·
Fälttävlan I söndags stod det terrängträning på Årsta Runsten på schemat. Vi har inte varit iväg på ett tag och innan träningen ångrade jag mig...
Svar
19
· Visningar
6 968
Senast: Houdinie
·
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp