Thule Royal XT?

MM

Trådstartare
Är det någon som har ett sånt släp? 2014 års modell.

Är du nöjd? Något du saknar?

Är inte intresserad av att höra om deras andra modeller. Det är bara detta som är intressant. Men att berätta om Thule rent allmänt om kvalité m.m. är av intresse.
 
Jag är lite osäker om det är 2014 eller 2013 jag har.
Vill du veta info ändå även om den är från 2013?
 
Jag är lite osäker om det är 2014 eller 2013 jag har.
Vill du veta info ändå även om den är från 2013?

Jadå :)
Det kan väl inte skilja supermycket. Det jag vet direkt är att 2014 är 25 cm längre än tidigare årsmodeller.
 
jag har en royal 2010. vet inte om det är intressant? är väldigt nöjd med den. är XT nån ny variant av den eller har dom bara lagt till XT som namn?
 
jag har en royal 2010. vet inte om det är intressant? är väldigt nöjd med den. är XT nån ny variant av den eller har dom bara lagt till XT som namn?

Släpet är uppgraderat nu från 2014. Det är 25 cm längre, integrerad sadelkammare som inte tar någon yta från hästen, numera ett glasfiberarmerat golv, svetsat chassi, nya lämlås, fönsterna har tonade rutor.

Sen vet jag inte om easylock är nytt?
Och ventilationen framtill samt säkerhetsbommar?
 
Easylock å säkerhetsbommar har jag på min Thule från 2009.

Funderar också på en XT, behöver större släp m hög lastvikt. Gillar Thule!
 
Easylock å säkerhetsbommar har jag på min Thule från 2009.

Funderar också på en XT, behöver större släp m hög lastvikt. Gillar Thule!

Hur ligger det efter bilen?
Känns det tungt att köra?
Det jag har nu märker jag inte ens att jag har bakom bilen.
 
Jag gillar det men det är lite för högt. Känns något svajigt när det är tomt och det blåser. Men tror XT är bättre eftersom det är betydligt större och tyngre.
 
Jag är inte jättenöjd med Thules nuvarande "snabbknäppen" för bakbommarna utan tyckte lösningen när det var Star-trailer fungerade bättre. Lånade ett Thule-släp ett par gånger förra vintern och det var enormt svårt att både knäppa upp och knäppa fast bommarna igen när det var minusgrader. Antar att det var någonting i som frös fast inuti.
 
Jag är inte jättenöjd med Thules nuvarande "snabbknäppen" för bakbommarna utan tyckte lösningen när det var Star-trailer fungerade bättre. Lånade ett Thule-släp ett par gånger förra vintern och det var enormt svårt att både knäppa upp och knäppa fast bommarna igen när det var minusgrader. Antar att det var någonting i som frös fast inuti.
? det har aldrig hänt med mina thule bommar, tycker att de är otroligt lätta att öppna/stänga oavsett väder och om hästen trycker mot bommen. startrailers bommar är också väldigt smidiga, men thules är ännu smidigare ;).
den äldre thule bommen är dock jobbig, mycket tyngre och knappen/pinnen för att öppna bommen var inte lika smidig som den nya är.
 

Liknande trådar

Utrustning Thules f.d modeller Excellent Grand Prix och Royal XT tillverkas igen. Är det någon som vet något om denna tillverkare? Var tillverkas...
Svar
3
· Visningar
1 196
Senast: Emiro
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag har idag ett Thule horseliner släp. Måste köpa nytt inom en två års period iaf och läser allt jag kan men hittar inget jag vill...
2
Svar
24
· Visningar
2 424
Senast: Blandrastik
·
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp