Tiden för hur länge man kan ändra sitt inlägg

Då vissa tyckt att 5 minuter är lite kort har jag nu ändrat detta till 10 minuter. Detta gäller alltså hur länge man har möjlighet att ändra i ett redan postat inlägg.

Tanken med denna möjlighet är att om man gjort några stavfel eller språkliga grodor så ska man ha möjlighet att rätta till dem. Tanken är inte att man skall kunna skriva om sitt inlägg så att det är annorlunda än det var från början och då eventuellt kunna "förstöra" en hel diskussion.
Förhoppningsvis är 10 minuter en lämplig kompromiss för detta.
 
Annars finns det ju något som heter förhandsgranska, använder inte folk det?
Mycket möjligt, jag brukar främst försöka hålla koll nog medan jag skriver, då jag i princip uteslutande använder surfplatta och den kan få för sig att ändra vissa saker lite hur som helst...

Jag använder främst ändra vid såna tillfällen när jag direkt efter postningen kommer på något mer jag ville ha med i inlägget, eller inser att något stycke kanske var onödigt eller liknande. Och då är det skönt med något mer än fem minuter, så hinner man tänka till och kontrollera så det blir rätt i det man lägger till. Skulle det bara handla om stavfel borde det ju inte krävas mer än fem minuter, men det gör det sällan för mig som sagt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 945
Senast: Dimmoln
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 087
Tjatter Deltagarlista 1. Mistimed 2. Magnum 3. Artline 4. Mirtai 5. Hedinn 6. Aliisa 7. Lena 8. Fio 9. glömmerallt 10. flyingchange 11. Ileo 12...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 225
Senast: Ferrari
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 727
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp