Tillskott i varm bil...

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Köpte en ny omgång med tillskott häromdagen. Som jag glömde i bilen över natten/dagen (skulle ta med till stallet dagen efter men glömde ta in). Och det var typ 25-30.C i solen dagen efter :grin: Vill inte ens tänka på hur varmt det var i bilen, men säkerligen 50-60.C.
Kan tillskotten ha tagit skada? Kan man ge de till hästen utan fara? Det var en burk Glukosamin och en dito Yea-Sacc.
 
Läs på förpackningen vad det står om hur preparaten ska förvaras/lagras.
Står det att dom är känsliga t ex förvaras inte över 25 grader, så har dom säkert blivit påverkade av att ligga i bilen.
Står det inget om det bör dom ha klarat sig.
 
Köpte en ny omgång med tillskott häromdagen. Som jag glömde i bilen över natten/dagen (skulle ta med till stallet dagen efter men glömde ta in). Och det var typ 25-30.C i solen dagen efter :grin: Vill inte ens tänka på hur varmt det var i bilen, men säkerligen 50-60.C.
Kan tillskotten ha tagit skada? Kan man ge de till hästen utan fara? Det var en burk Glukosamin och en dito Yea-Sacc.
Jag har väldigt svårt för att tro att tillskotten blir farliga. Däremot är det väl mycket möjligt att deras verkan är förstörd.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 243
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inte den som berättar för random person vad jag varit med om. Jag är inte heller den som öppnar mig för folk jag känner...
Svar
19
· Visningar
1 903
Senast: et_flickan
·
Äldre Det ar RIKTIGT kallt har nu. 3-5*C pa natterna och under 10*C pa dagen ... tills solen kommer fram och da blir det plotsligt ganska...
Svar
17
· Visningar
1 873
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp