Bukefalos 28 år!

Timlön och vad kostar en trerummare?

Rosett

Trådstartare
En brevvän som bor i USA frågade vad timlönen i Sverige är och hur mycket en lägenhet med två sovrum kostar (vet inte om hon menar att hyra eller att köpa).

Vet inte riktigt vad jag ska svara, det beror ju på var man bor, innerstad eller landsbygd och timlönen beror väl på bransch och kollektivavtal.
Jag har faktiskt ingen aning. :o

Hjälp! :D
 
Sv: Timlön och vad kostar en trerummare?

Well, that's a difficult one to answer straight up! Both salary and housing costs depend on where in the country you live and whether it is in an urban or rural area. Are you wondering about properties to buy or rentals? As far as hourly wages go, they differ a lot depending on the job and what type of contract and/or agreement you have with your employer.
 
Sv: Timlön och vad kostar en trerummare?

Kan du inte be din brevvän att bli lite mer specifik i sin fråga? Löner och hyror varierar ju minst lika mycket i USA som i Sverige, så din brevvän borde själv förstå orimligheten i att svara enkelt på den frågan.
 
Sv: Timlön och vad kostar en trerummare?

Jo det kan jag ju be henne iofs...

Suck, bängliga frågor hon kommer med. :D

Jag tänkte skriva att vi inte har minimilön här, de har de ju i USA.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är bara nyfiken, ni som har gjort det eller vet vad det kan kosta, vad kostar det att dra in kommunalt vatten (avlopp finns) i hus...
Svar
18
· Visningar
943
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861
Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 311
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp