Timpeng barnvakt

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

moen

Om ett par veckor ska en 15-årig tjej sitta barnvakt åt mina två barn. Totalt blir det ca 6-7 timmar. Vad är rimligt att betala för en fredagkväll med mina barn? Barnen kommer att sova halva resp nästan hela tiden.

Det här är första gången som någon så ung sitter barnvakt och vi vill ju betala bra så hon vill komma tillbaka, men inte så bra att hon ringer och tjatar;).

/moen
 
Sv: Timpeng barnvakt

Jag har suttit barnvakt så mycket (ett par gånger i veckan genom hela gymnasiet och en hel del därefter) att jag kallar mig proffessionell barnvaktare vid det här laget ;) Och 50 kr/tim är definitivt lagom till en 15-åring.

Ullis
 
Sv: Timpeng barnvakt

När jag såg rubriken och väntade på att tråden laddades upp så tänkte jag på vad som vore rimligt och just 50 kronor var vad som jag tyckte var lämpligt! Så 50 kronor verkar vara en gångbar summa! :)

Javan
 
Sv: Timpeng barnvakt

Om ett par veckor ska en 15-årig tjej sitta barnvakt åt mina två barn. Totalt blir det ca 6-7 timmar. Vad är rimligt att betala för en fredagkväll med mina barn? Barnen kommer att sova halva resp nästan hela tiden.

Det här är första gången som någon så ung sitter barnvakt och vi vill ju betala bra så hon vill komma tillbaka, men inte så bra att hon ringer och tjatar;).

/moen

När jag var ung och satt barn/hundvakt på kvällen så var jag glad att få ta med en kompis, få en massa godis och kolla film :)

Fick inga pengar, men ibland presenter förutom allt godis och filmhyra.

Betalar man någon ur egen ficka får man räkna med att det "kostar" dubbelt upp i intjänade pengar. Det har ungar svårt att förstå.

Tittar man på totalsumman så tycker jag att 300-350,- är för mycket. Kanske 100,-/gång plus godis osv. och taxi hem om det blir sent på kvällen.

Mina dotter skulle tycka att det var ett paradis! Hon tycker om barn och om hon fick ta med en kompis och ha kvällsmys utan oss så skulle hon vara jätteglad! Vi skulle nog få äran att hämta henne också på kvällen/natten ;)
 
Sv: Timpeng barnvakt

Om ett par veckor ska en 15-årig tjej sitta barnvakt åt mina två barn. Totalt blir det ca 6-7 timmar. Vad är rimligt att betala för en fredagkväll med mina barn? Barnen kommer att sova halva resp nästan hela tiden.

Det här är första gången som någon så ung sitter barnvakt och vi vill ju betala bra så hon vill komma tillbaka, men inte så bra att hon ringer och tjatar;).

/moen

50 kr/tim betalar vi oxå men det kan ju bli en fruktansvärt dyr utekväll som man så väl behöver som föräldrar. Och landar kvällen på en 3-400 kronor för en kväll kanske det blir i dyraste laget. Så därför har vi gjort upp det så att är det få timmar då är det 50 kr som gäller men vi har ett stopp på 300 kronor. och då ingår mat, ev chips el godis, dator när ungarna sover el film. Och vår barnvakt är väldigt nöjd. Det är ganska mkt pengar ändå för en 15åring.

Nu har det inte varit aktuellt att sitta fler timmar än 7 och blir det inte heller säkert men om det skulle det får man väl diskutera om man ska lägga på lite mer pengar.

Ha det så roligt på den där fredagkvällen!
 
Sv: Timpeng barnvakt

Åh tack, tack! Vad skönt att ni alla är eniga, då är det bara att köra på 50 kr/timmen. Det låter rimligt, men som någon skrev så kan det vara bra med ett tak. Jag tycker nog ändå att det är värt 350 kr att få en helkväll på egen hand.

Ja, vi ska ha jättekul, käka god mat och dansa hela kvällen!:banana:
 
Sv: Timpeng barnvakt

jag fick 50 kr timmen när jag satt barnvakt :) då tyckte man att det va skitmycket pengar, speciellt efter att ha sommarjobbat åt kommunen för 33 kr timmen ;)
jag hade inget pristak, men det tycker jag va en bra ide!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 104
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 261
Senast: Tassa
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 788
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp