Liberg

Trådstartare
Hej!
Jag går på en gröntkort kurs och vi har fått läxa till att svara på 52 frågor och jag sitter fast på en.
"vad är tippning och är det tillåtet? " Men jag har letat runt över hela google men jag hittar inget bra svar. Hjälp mig! :confused:
 
fast det står ju uttryclkigen att man får tippa max 2 ggr under pågående ritt?


edit: mom 391.3.3 "kan tillåtas" men innebär i praktiken oftast (vad jag märkt) att det är tillåtet 2 ggr.
Oj, jag blandade ihop det med vinklat spö. :banghead: Märks att jag inte tävlat hoppning på massa år.

Tips till TS. Är det något man undrar över och inte hittar det genom vanliga googlingar kan man googla TR hoppning och sen lägga till det begreppet man letar efter..
 
Hej!
Jag går på en gröntkort kurs och vi har fått läxa till att svara på 52 frågor och jag sitter fast på en.
"vad är tippning och är det tillåtet? " Men jag har letat runt över hela google men jag hittar inget bra svar. Hjälp mig! :confused:
Att "tippa" är att lägga spöt på bogen eller bakom sadeln vid avsprång på hinder och det är bara tillåtet att göra två gånger under pågående ritt. TR III, moment 391, 3.3, sid 95.

Grejen med grönt kort är att lära sig hitta i TR, Google är inte din bästa vän i det läget.
 

Liknande trådar

Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 850
Senast: skiesabove
·
Fritid Jag försöker besvara en fråga om skörden år 1823. Enligt frågeställningen kan snittvärdet ligga på mellan 1 och 5, och år 1823 blev...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp