Tips på billigt boende nära Kungsholmen

Gimlan

Trådstartare
Är det nån här som har bra koll på Stockholm? Skulle behöva ett bra och billigt boende hyfsat nära Kungsholmen överen helg i augusti. Måste inte vara supernära men enkelt att ta sig med kollektivtrafik tidigt på morgonen.
 
STF Fridhemsplan kanske kan passa, finns både med hotellstandard och vandrarhemsstandard. http://www.fridhemsplan.se/ Om du har lite is i magen bokar några dagar innan avresa så finns det alltid billiga och bra erbjudanden på www.trivago.se Hotell går ju alltid att hitta i Stockholm. Vill varna för Clarion Hotell amaranten på kungsholmen, det var dyrt och uselt.
 
Ah, ska kolla! Hotell är inte aktuellt utan vill ha det så billigt det går. Ska jobba den helgen - men bor inte i Sthlm. (Lång historia...)

Skulle kunna bo hos syrran - men hon bor i Tullinge och just på helgen går inte pendeltågen så det passar. (Går att åka buss - men jag har lite svårt för buss.)
 
Ja då kanske Fridhemsplan blir bra, jag har inte bott där själv men vet flera som varit nöjda, då är du ju på Kungsholmen med som har mycket mysiga restauranger och affärer, jag tycker det är mysiga kvarter. Ditt jobb betalar inte boendet då?
 
Ja då kanske Fridhemsplan blir bra, jag har inte bott där själv men vet flera som varit nöjda, då är du ju på Kungsholmen med som har mycket mysiga restauranger och affärer, jag tycker det är mysiga kvarter. Ditt jobb betalar inte boendet då?
Sommarjobbar, fått förlängt och tackat ja, men boendet jag har nu i Sthlm räcker inte fram till den helgen och kan som sagt bo hos syrran men just på helgen och så tidigt blir det lite meck att ta sig, även om det går så kollar lite alternativa boenden :) Resten av förlängningen börjar jag senare och då är det lugnt att bo hos syrran.
 
coophotellpremie brukar jag använda mig av i Stockholm, vet att Amaranten finns där och om jag inte helt missminner mig så ligger den på Kungsholmen men tror att ett innerstadshotell en helg kostar 1600:- så lite dyrare än vandrarhem blir det (800:- per natt med frukost).
 
Kolla om det finns något bra och billigt Airbnb ledigt, privatpersoner som hyr ut rum eller hela lägenheter.
 

Liknande trådar

Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
401
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 357
Senast: sjoberga
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp