Tips på bra våg?

Även vi kör med bagagevåg! Stoppar ner katten i första bästa påse (han älskar att ligga i påsar), hänger påsen på kroken et voilà!

En sådan här har vi:

8873094578206.jpg
 
@Marty
@Egonson_
@Mineur

Det kan funka med den bagage våg, men är lite osäker på hur katterna reagerar på att bli nedstoppade i en påse, nu när jag tänkt en vända till. Det brukar fungera som bäst när man har en kommunikation, samt att de känner att de har något sånär kontroll (dvs all fyra tassarna på golvet). Så det mest optimala är ju en våg som man kan peka på/leda dem till, som de går upp på själva! :p
 
Vet du vilket märke och modell? :)





Har tre katter för tillfället. För den som vågen är mest aktuell borde det gå att sätta i en bunke eller liknande. Men han är ju som sagt "mjölvarianten" :rofl:

De andra två är betydligt spretigare och svårstyrda... :grin:
Då borde man kanske satsa på en mer "bekväm våg", som inte gungar när den utsätts för tyngd (såsom jag upplever att köksvågar gör)?



Katterna här har tyvärr fått dåliga upplevelser utav burar från början, men håller med dig om att man borde avdramatisera det hela! Vi har burar utställda lite varstanns. Katterna går in där ibland och vilar, så tror det är ett steg i rätt riktning :D

Jag köpte min från Vetek, men Apotea säljer en för 600 kr vilket är billigare än min var. https://www.apotea.se/beurer-babyvå...MIl6SvuanY2QIVkx4bCh3ovQsAEAQYASABEgKfwfD_BwE

Den duger säkert bra.
 
Hejsan! Har en överviktig katt som jag försöker få ned i vikt, men vågen som finns här hemma är sådär måttligt bra...

Katten kan väga + - 1 ett kilo från en dag till en annan. :meh:

Såå har ni bukefaliser några tips? Kollade in nån bebisvåg men de kostade ju flera tusen. Är noga med hans fodergiva, men vill ändå dubbelkolla att det går åt rätt håll med jämna mellanrum :bump:

Anväde vår människovåg till katten. Vågen visade vikt med decimaler ex 1,2 kg.
Fråga bara inte i butiken som jag- hur ofta visar någon någon vikt Menade om den visade decimaler. Blev gott skratt.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 082
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 772
Senast: Lager
·
Kropp & Själ Behöver höra era upplevelser av detta både ni som gjort gastric bypass och gastric sleeve, för och nackdelar. Har i princip varit varit...
2
Svar
39
· Visningar
3 202
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp