Tips på proteinbar/måltidsbar

Bison

Trådstartare
Tycker det är perfekt att ha med till stallet och äta mellan två ridpass. Enkelt att ha i fickan och kräver inga förberedelser.

Nu vill jag ha tips på era favoriter, inget bantningsskit som tex Nutrilett som bara är socker.
Bra innehåll, gärna lite större och av müslityp. Tycker inte om de där massiva, pressade sakerna med konstgjorda smaker.
 
Jag köper Raw Bite. Finns i flera olika smaker, vissa godare än andra såklart :) Inget socker, bara naturliga ingredienser och de är löjligt mättande, jag brukar bara kunna äta en halv åt gången.
 
Jag köper Raw Bite. Finns i flera olika smaker, vissa godare än andra såklart :) Inget socker, bara naturliga ingredienser och de är löjligt mättande, jag brukar bara kunna äta en halv åt gången.

Tack för tipset! Ekologiska med, stort plus på det :-D
Beställt en av varje.
 
Återkom med vad du tycker, vissa finns inte i min butik. Vill tex gärna testa lime och kokos, men har inte hittat. Kanske får lägga en beställning i stället.

Jag är så töntig, valde bort lime eftersom det stod spicy.
Men kokos tog jag. Vilken är din favorit?
Jag har höga förväntningar på äpple och kanel och bär med vanilj.
 
Mina favoriter är spicy lime och äpple-kanel :)!

Men jag kan tipsa om att dom går jättebra att göra själv hemma, det är bara att hacka och gegga ihop ingredienserna, forma till bars och låta stå och lufttorka 1-2 dygn :). Galet, galet mättande.
 
Jag har inte tid att laga mat knappt, än mindre att göra bars.
Är knappt hemma mer än för att byta om eller sova.
 
Jag är så töntig, valde bort lime eftersom det stod spicy.
Men kokos tog jag. Vilken är din favorit?
Jag har höga förväntningar på äpple och kanel och bär med vanilj.
Jag gillar chokladen. Sen har jag testat cashewnötter och har en bär hemma som jag inte öppnat än.
 
Annars har jag gjort egna muffins som är helt sockerfria, mer som mellanmålsmuffins, med chokladsmak och kokos som är mättande och bra.

Det lät spännande, muffins går ju himla snabbt. Peta i lite mörk choklad och blåbär :d
Vad använder du för grundrecept?
 
Jag skulle vilja testa GetRaw också, men har inte sett det i någon butik än.

Vi har det i butiken jag jobbar på ;) Dessvärre har jag bara testat den med hallon, men det är mycket som jag är allergisk mot i dessa. De är väldigt populära dock, så de är säkert bra!
 
+ @Bison

1,5 dl havregryn (fiber är nog ännu bättre) som mals ordentligt i matberedare/mixer
1 mogen banan
1 ägg
1 dl kvarg, naturell
2 msk kakao
1 kryddmått vaniljpulver (eller vaniljsocker, men då får man ta mer)
1 tsk bakpulver
1 msk kokosfett/kokosolja

kokosflingor till att ha ovanpå.

Mixa havregrynen, mosa/mixa bananen. Värm kokosfettet/oljan så att den blir flytande. Blanda ihop allt, klicka i 4 muffinsformar, strö på kokosflingor och grädda sedan i 20 minuter på 200 grader.


Ha en väldigt mogen banan! Eftersom det är den enda sötningen så blir det rätt trist om bananen är grön ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 225
Senast: IngelaH
·
Mat Jag skulle gärna vilja äta mer fisk, men tycker fisk i regel är rätt smaklös och trist. När jag gör lax i ugn kryddar jag med salt...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 305
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp