Tips på smeknamn

paronet

Trådstartare
Behöver tips på smeknamn till min nya häst, han heter Star Wars och vill ha nån förkortning.
 
Precis köpt en underbar 5åring med namnet Star Wars, men tycker att hans namn är lite krångligt och skulle behöva tips på smeknamn :)
 
Svårt att göra någon knick på de namnet tycker jag men välj något av karaktärsnamnen i SW. Obi, Yoda, Luke, Darth, Anakin etc.
 
Hos mig hade hästen troligen blivit kallad Star eller något helt annat som ploppat upp i huvudet som inte har med namnet att göra.
 
Ingen av mina djurs smeknamn är förutbestämda utan har kommit med tiden och är inte lika deras riktiga namn.
Men jag tänker kanske wario mario. walle. Stjärnan.
 
Hos mig har det blivit Starre eller Warre. Enkelt ska det vara.

Enkelt ska det vara.
Därför kallar jag min Nattfari för Karl.
Och Lysjö Tinder går under arbetsnamnet Lukas.

Så som någon annan redan skrivit: behöver inte vara relaterat till det "riktiga" namnet.
Cingel kallas Yngve, Beauty kallas Fröken hemma hos mig.
 
Kom nyss hem från tävlingsstall i Tyskland.

De hade ett gult, danskt varmblod.
Kallades för Gule Dansk.

Unghäst, 5 år med grava "slänga av min ryttare - begär"
Kallades för Bronco.

Nätt litet divigt sto,
= Lady.

Så du kan ju verkligen köra på "bläsen" eller "kompis" och gå på något som istället relaterar till hans utseende eller personlighet.
 
Svårt att göra någon knick på de namnet tycker jag men välj något av karaktärsnamnen i SW. Obi, Yoda, Luke, Darth, Anakin etc.

Det hade jag också gjort! :) Kollat vad hästen hade för personlighet och sedan "matchat" med rätt karaktär i Star Wars.
Eller helt enkelt kallat den för George eller Jojje.
 
Hos mig hade han fått namnet Sture till att börja med, sen kanske ett annat smeknamn hade växt fram.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur skulle ni skriva boxskylt till hästen? Vill ha med hästens smeknamn men det ryms liksom bara 1 namn högst upp på dom färdiga skyltar...
Svar
3
· Visningar
509
Övr. Hund Alla våra hundar har smeknamn som kommer ur kennelnamnet. Hon som heter **Sweet Harmony kallas Sweety och han som heter ** Amber Jewel...
Svar
14
· Visningar
1 069
Senast: Hjartagna
·
Avel Idag föddes mitt efterlängtade föl🥺 kan dock inte komma på ett namn, hade tänkt Valkyria men det blev en hingst. Någon med några tips...
Svar
10
· Visningar
819
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp