Tips på titthinder

alethe

Trådstartare
Insåg idag att min fantasi är helt värdelös ;) Vad använder ni till att göra bra titthinder ?
Kom med alla era tips :)
 
När vi hade poänghoppning med titthinder hade vi vattenmatta under ett hinder, halmbalar under ett annat, bildäck under ett tredje. Sedan hade vi ett hinder med ballonger fastsatta, men placerade så det var liten risk att hästen kom åt dem.

Stolar är också bra titthinder. :) Eller bara hänga en jacka över bommen kan få vissa att reagera.
 
Koner, bildäck, pressening i olika färger, tunnor, hö/halmbalar, grind och är man extra rolig så lutar man grinden, barnens leksaker, lastpallar, mjölkkannor.
 
Färgglada bommar, konor, diverse saker man kan hänga på hinder som hästen ej kan skada sig på.
Blommor i krukor bredvid och blommor under hindret.
Halm/höbalar.
 
Min fux var iofs väldigt otittig men jag hoppade över lite av varje och hade allt möjligt som utfyllnad, lastpallar är trevliga smalhinder, ett stående däck/vattenkanna/skottkärra/blomkruka osv och en bom över är lagom enkelt och ger inte ngn riktig marklinje heller vilket är bra träning ;). Bommar i någorlunda samma färg som underlaget är ofta också svåra och tittiga.
Vill man få till några tävlings titthinder så är det ju typ bara att ösa på med blommor och ha vatten i vattenmattan.

Har man alltid udda hinder så blir det inget konstigt att hoppa över allt som kommer i ens väg oavsett om det är en blank mur på tävling, Eller om man skuttar över en fodertunna på gårdsplanen :).
 
Vi som bor nära GBG använder de jättestora godisförpackningarna man kan vinna på Liseberg. Vi har även fått några gamla affärsdisplayer i kartong av en affär att ställa i eller brevid hinder. Ger ovanliga färger och former men inget de kan skada sig på om de hittar på dummheter.
 
På en tävling klädde vi in ett hinder i aluminiumfolie, det var föremål för mycket tittande från hästarna kan jag säga :D Sådana gröna och blå plasttunnor har vi använt och jag och syrran målade ett par bommar som en polkagrisstång. Det lånade vi ut en gång till tävling och det var många som stannade vid alternativt hoppade högt över hindret.
 
Vi har lindat in bommar i glitterjirlanger, köpt en stor bit långhårigt grönt tyg (typ gräsmatta) Att hänga över bommarna (Ofta på bred och låg parallell-oxer så att man praktiskt taget hoppar över en gräsmatta).
Stora blåa plasttunnor. Vattenmatta med vatten i.
I julas hade vi en massa inslagna stora kartonger med överdrivet mycket krullat glansigt presentsnöre :D

Uppblåsbar stor bad-haj fastbunden i markbom inuti en oxer :rofl: Med en mannekäng-arm utstickande ut mungipan! :devil:

Min är van vid det mesta nu, men kan fortfarande tycka ett ett plankhinder i blank-svart är hur läskigt som helst. :banghead:
 
Tips för Juletider (även om den är över nu) Plastgranar, Gärna de mindre i olika färger, Rosa, vita
Lätta att flytta på och ställa som infångare eller i hindren för att hoppa över :)
 

Liknande trådar

Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
655
Hemmet Jag har haft två robotdammsugare tidigare. Helt värdelösa modeller 😅 men väldigt billiga också. Jag skulle nog vilja betala runt 4000...
2
Svar
27
· Visningar
1 581
Senast: Rie
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 809
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp