Tips på tuggben som räcker länge

lulski

Trådstartare
Jag provar här för att se om någon har tips på tuggben till hund som räcker länge. Jag har upptäckt att min hund, en labbe, är en riktigt hejare på att tugga i sig tuggben. :D De varianter jag provat håller inte speciellt länge så jag tänkte att någon här inne har något bra förslag på ben som varar. Märgben aktar jag mig för, det känns som om det är alldeles för stor risk tandfrakturer.
 
Tack för tipset! Det ska jag prova :) Något speciellt djur vars horn brukar hålla länge?
De olika sorterna som jag testat har hållit väldigt länge allihopa. De äldsta hornen är nog nära två år nu och har inte minskat särskilt mycket. De som är kluvna går åt fortare men även de lär hålla flera månader, mina jobbar på sitt första kluvna ben nu som jag köpte i höstas. De gillar det bäst, för de kommer åt märgen :)
 
Tugghorn är beställt! :)
Har provat älghudstuggben men det var ingen större skillnad mot vanligt råhundstugg i tuggtid, bara tre gånger så dyrt :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 654
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 513
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 339
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp