Tips på vad vi kan kalla våran tik?

Fibusen

Trådstartare
Fick ett tillskott i familjen i födelsedagspresent. :love:

Hon heter Rocksons Hazel,men det rullar inte riktigt bra på tungan... Nån som kan hjälpa mig komma på något bra smeknamn? Gärna något som påminner på något sett om riktiga namnet, men allt är av intresse! vet tyvärr inte hur man får in bilder från mobilen....
 
Är en svart Staffordshire Bullterrier,vild som få! O_o

Jag tycker också att Hazel är jättefint,men det rullar inte bra i munnen,speciellt inte nu när man måste ha jättepipig och superglad röst för att kunna få lite lite kontakt iaf. Känns som man bryter tungan! :p

Nu säger jag bara pupp,och det är inte så fint att stå ute och gapa "pupp". :cautious:
 
Ja Sally eller Selma, Ronja, Rocky, Sonja, Zia/Cia, Ella, Bella, Trassel, Trassla. Några alternativ i alla fall! Jag tycker det är väldigt fint med lite "äldre" namn på hundar, kom dock inte på så många som påminde om hennes riktiga namn.
 
Ja Sally eller Selma, Ronja, Rocky, Sonja, Zia/Cia, Ella, Bella, Trassel, Trassla. Några alternativ i alla fall! Jag tycker det är väldigt fint med lite "äldre" namn på hundar, kom dock inte på så många som påminde om hennes riktiga namn.

Selma heter mammas hund som vi har här på dagarna,så det går tyvärr bort,annars hade det varit en klar favorit.
 
Startade igång datorn så jag kunde lägga ut bilder:

10422511_10204155776308857_7018602230372055932_n.jpg


10153717_10204156312802269_962853765256842448_n.jpg


Ni får nöja er med dom så länge,går inte att ta kort på henne i vaken tillstånd,då hon är mer vild än tam. :nailbiting:

Det här med att valpar sover mycket har hon missat... O_o :D Här är det full fart från morgon till kväll,med nån enstaka kort powernap under dagen. Försökte ta kort igår med systemkameran,men inte ens den hänger med! :cautious::rofl:
 
Nu säger jag bara pupp,och det är inte så fint att stå ute och gapa "pupp". :cautious:

Inte fånigare än när jag går runt och ropar "PLOPPI!" på promenaderna... Det har på något vis blivit Aysus nya smeknamn, sådär så att jag får påminna mig om att använda "Aysu" lite då och då också, för att hon inte helt ska sluta lyssna på det :p
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 890
Senast: Pyrran
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 793
Senast: Dopy
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 391
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp