Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Connemara_lover

Trådstartare
Hoppas jag fick er uppmärksamhet nu! :)

Det är så att jag och sambon har precis köpt en alldeles egen hästgård! Utanpå är stallet väldigt vacker, och inuti är det fint. Men det saknas något... Drömmen är att inreda det helt unikt, med små eller stora detaljer i mässing/guld/smide. Men hur???

Släng in en massa tips till mig!!! :bump: :banana:
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Kan man inte få någon bild hur det ser ut nu?
Lättare att komma på ideer då :)
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Har tyvärr ingen bild inifrån... Men här kommer bilder på hur det ser ut utanpå!

stall2.jpg


stallet.jpg


Inuti så är det mörkbrun inredning. Jag tycker att fönsterna är fina inifrån, tjocka vita väggar med små valv där fönsterna sitter, och svart galler framför.
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Kom igen nu och låt fantasin flöda!! :bump: :bump: :)

Har hittills kommit på några småsaker som jag ska göra, men har sedan fastnat... Jag ska på varje box ha en hängare av mässing, och så har jag en hästsko av mässing som jag ska sätta upp ovanför stalldörren.
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Makalöst vackert! :love:

Kan du inte ta lite bilder inifrån också? Det är lättare att komma med tips då tycker jag. Mörkbrunt och mässing tycker jag låter fint! Kanske boxskyltar i mässing? Lite dyrare men kan bli fint tror jag. Jag vet inte hur mycket pengar och jobb du vill lägga, men jag tycker det är fint med annorlunda detaljer i boxinredningen, tex ornerat galler (äh, hur ska jag beskriva det där, men lite krusiduller som passar husets stil i något hörn).
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Makalöst vackert! :love:

Kan du inte ta lite bilder inifrån också? Det är lättare att komma med tips då tycker jag. Mörkbrunt och mässing tycker jag låter fint! Kanske boxskyltar i mässing? Lite dyrare men kan bli fint tror jag. Jag vet inte hur mycket pengar och jobb du vill lägga, men jag tycker det är fint med annorlunda detaljer i boxinredningen, tex ornerat galler (äh, hur ska jag beskriva det där, men lite krusiduller som passar husets stil i något hörn).

Tack så mycket! Vad glad jag blir!!

Mmm! Låter jättefint tycker jag!! :bump: Vet du vart det finns att köpa någonstans?

Vi har tyvärr inte fått tillträde till gården än.. men jag har någon bild på digitalkameran, har bara inte fört över till datorn ännu... Ska göra det någon dag!
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Gudars vad vackert:love: Ser ut som ett sagostall:love:*avundsjuk*:P
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Tack så mycket!! :bow: :D Verkligen roligt att höra att ni tycker om det! :)

Det ligger i Vinslöv... mellan Kristianstad och Hässleholm.
Så till våren flyttar vi! :bump: :bump:
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

shit vilket fint ställe :love: det där kommer du hur som helst lyckas få unikt och ännu vackrare :bump:
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Har inga tips att ge dig men måste bara säga; Vilket underbart stall:d
Blir riktigt avundsjuk nu ;)
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Har inte heller nga tips för tillfället...Men kan bara hålla med de andra, vilket otroligt vackert stall! :love::love:
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Först:
Stort grattis till gården!
Så spännande :)

Ser jättetrevligt ut.
Vad som slår mig när jag tittar på de bilder du lagt in från utsidan, så tänker jag att taket borde man kunna göra något spännande med. Det är väl det enda som ser lite tråkigt ut.

Sitter här och lurar på om det skulle passa med halmtak?
Fast jag har ingen aning om hur man gör eller så.
Själv har jag vanliga tegelpannor på mitt stalltak. Ser lite mer "gediget" ut. Men stilen på ditt stall, som är urläckert, så undrar jag om inte ett halmtak skulle sätta pricken över i?

För övrigt håller jag med de andra om att jag vill se bilder från insidan också. Guld och svart tycker jag skulle passa in på de färgerna du beskriver iaf.

Lycka till
//Jezz
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Hej!

Och grattis till nya gården! Utvändigt ser det väldigt fint och idylliskt ut, så det vore ju snyggt att följa upp i samma anda även invändigt.

Är byggnaden inredd som stall nu eller ska ni investera i en helt ny stallinredning? Eller är det bara de små detaljerna som gör helheten som saknas?

Eftersom det finns sten i byggnaden utvändigt kunde det tex fungera med delvis murade väggar invändigt. Sedan kunde man tänka sig att det här mässingstemat även får gå igen i tex sadelkammaren. Var man hittar dessa detaljer hoppas jag någon annan kan tipsa om!:confused:
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Ohh! Vad fint det är på utsidan, inte mycket att göra, om något möjligen taket som någon nämde tidigare... "Less is more"
Bilder inifrån vore toppen! Men om det är lika fint där blir det klurigare att komma med tips! :p
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

:)Jättegrattis till den fina gården!Inte alls avundsjuk:angel::angel:
Hoppas du kan lägga upp nga bilder inifrån,blir som ngn sa tidigare
lättare att komma på nåt då!
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Vilken vacker stallbyggnad.
Väntar spänt på bilder hur insidan ser ut. :)
På utsidan skulle du ju kunn ase om du kan få tag på
gamla vagnshjul och måla svarta eller vita och ställa under
varje fönster vid stallingången. :)
Du skulle kunna skaffa en vinkylare i mässing och ha som ridspöhållare. :D
 
Sv: Tips sökes! Så blir stallet unikt!

Åh vad avundsjuk jag blir!

Jag tänker mig att stallet liknar ett slott på insidan, alltsmå mycket krusiduller och lite gammal stil sådär.

Mycket mässingfärg, guld, mörkt trä, inga stela boxgaller utan mörka galler som är "mjuka" (i formen alltså") , som är lite slitna i kante och de lyser igenom guldfärg :)

Vilken bra svenska man får då man ska förklara det som man tänker? :angel:
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 507
Senast: As_Vegas
·
W
Utrustning Har vi äntligen plockat i ordning på skåpet i stallet :banana: Fick faktiskt plats med sakerna även om man fick stapla lite och så...
2
Svar
23
· Visningar
2 171
Senast: wingil
·
V
Hästmänniskan Min stallkompis har en nära bekant som är bonde och som nu tänker bygga ett stall. Eventuellt ska jag också flytta dit när det blir...
Svar
16
· Visningar
3 865
Senast: Hannapirat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp