tips till ny häst ägare

Jag rider ofta samma dag som hasten kommit, just for att det var det hasten ar van vid och for att inte fa overskottsenergi. Om hasten behover lite tid att landa sa tar jag i alla fall en liten promenad i grimma med hasten.

Glom inte att fa med lite ho och blanda ut med for magens skull
 
Eftersom tråden ligger på hoppning så gissar jag att du vill ha tips när det gäller hoppning men du får nog precisera dig lite mer om vad det är du vill veta. :)
 
Vet att det kan vara ganska svårt när man får sin första häst att försöka låta den va ifred men det är viktigt (tycker jag). Kom ihåg att det kan ta flera månader för den nya hästen att lugna ner sig och komma in i nya miljöer samt vänja sig vid nya rutiner och ryttare så försök ta det lugnt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hade du velat få lite spontana tips och tricks från Peder Fredricson när du trimmar dina hästar till vardags? Precis så har Nicole...
Svar
0
· Visningar
44
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp