Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller vänta, är det inte sidantalet som styr när en ny tråd skapas och den gamla lämbnas därhän? Är det antalet inlägg?
 
P

Verkar som tålamod (?) låste gamla istället! Så himla vänligt :love:
Då får vi kamma oss och prata om mat. Till lunch idag åt jag världens snabbate sallad: Diverse gröna blad, redan kokt färskpotatis, matjessill, rädisor, hasselnötter och, för att ge @VLMF gråa hår: rå halloumi. Jag hade noll och ingen tid. Jag vet, det är fattigt. Alltihop är fattigt. Och deppigt.
 
Bara för det ska jag berätta vad jag åt till middag idag!

Först hackade jag lite chili och vitlök och fräste i lite olja i min gjutjärnsgryta. Därefter slängde jag i bläckfiskringar (funkar lika bra med scampi eller räkor) och en massa rödlök.
När det fräst en stund hivade jag i cocktailtomater i klyftor, ett knippe färsk koriander och pressade sen ur en lime ovanpå.
När det puttrat en liten stund tog jag en halv tärnad feta och strödde över för att sen hälla upp det i en djup tallrik full med babyspenat och mâchesallad. Mums!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 427
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 164
Senast: Acto
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 932
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp