Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag hade inte hanterat det med en klackspark som era värdar gjorde utan snarast bett om ursäkt i nivå med en samurai som överväger att begå seppuku.

Jag hade också tyckt att det var hemskt på ungefär den nivån, men undrar ändå hur maten kan TA SLUT??? Det måste ju ha funnits något annat i gömmorna man kunnat göra en reservplansutfodring av? Bröd och oliver och nån pastasallad eller nåt som man drar ihop på ett par minuter? För att dämpa fallet sas.
 
Jag hade också tyckt att det var hemskt på ungefär den nivån, men undrar ändå hur maten kan TA SLUT??? Det måste ju ha funnits något annat i gömmorna man kunnat göra en reservplansutfodring av? Bröd och oliver och nån pastasallad eller nåt som man drar ihop på ett par minuter? För att dämpa fallet sas.

Alla har inte såna resurser har jag insett. Har jag berättat om nyårsaftonsmiddagen från helvetet?
 
Jag hade också tyckt att det var hemskt på ungefär den nivån, men undrar ändå hur maten kan TA SLUT??? Det måste ju ha funnits något annat i gömmorna man kunnat göra en reservplansutfodring av? Bröd och oliver och nån pastasallad eller nåt som man drar ihop på ett par minuter? För att dämpa fallet sas.
Det gjordes inga ansträngningar åt det hållet. Några som blev utan mat fick tips om vilken thai i närheten som var bäst.
 
Nej, jag väntar ivrigt. :)

Åh!:D

Vi skulle fira och äta med (numer före detta- men av andra orsaker-) goda vänner.
Hemma hos dem. På grund av jobb och restid för oss erbjöd jag mig att förbereda och ta med mat, vis av erfarenhet.
Nädå, planen var hummersoppa, oxfilé och...tårta?
Glatt överraskade tackade vi ja och insisterade på att få ta med passande dryck.

Vid ankomst visade det sig att:

Hummersoppan var en burk kräftost+vispgrädde man kokade upp.

Oxfilén var för dyr= det rotades fram lite varmkorv, en qournfilé, lite frysskadade wokgrönsaker och det friterades potatis till.

Tårtan blev en Almondytårta, tack gode Gud.

Dessutom fanns det för lite av allt, så min partner hittade jag hetsätandes kex i hallen med paniken lysandes ur ögonen framåt tolvsnåret.




Min personliga Nojja för att ha för lite mat resulterade en gång i en libanesisk buffé med 27 rätter. Vi var fyra vuxna. Det är också rubbat men åt andra hållet:D
 
Förresten hade jag ett riktigt Hallelujamoment i köksregionerna idag.
Sol, men lite friskt krisp i luften. Ut i skogen (förstås) och hittar de sötaste Karl Johan-svampar man kan tänka sig. Små, rultiga och inte ett dugg angripna.:love:

Letade fram min gamla pastamaskin som jag inte använt på 3 år. Gjorde pastadeg och tagiatelle av den. Hade tänkt ravioli, men ångrade mig.

Stekte svamparna med lök, vitlök och olivolja. Tillsatte en aubergine i bitar som jag körde i ugnen igår, squashhalvmånar, vitt vin, en liten skvätt grädde, ricottaost och rikligt med parmesan. Alltså vilken pastasås det blev!!!:love: Pastan blev inte dum den heller. Ett glas rött till. En ganska underbar måndagsmiddag.

Jag har dessutom sprungit en mil idag så jag njöt extra mycket.
 
Åh!:D

Vi skulle fira och äta med (numer före detta- men av andra orsaker-) goda vänner.
Hemma hos dem. På grund av jobb och restid för oss erbjöd jag mig att förbereda och ta med mat, vis av erfarenhet.
Nädå, planen var hummersoppa, oxfilé och...tårta?
Glatt överraskade tackade vi ja och insisterade på att få ta med passande dryck.

Vid ankomst visade det sig att:

Hummersoppan var en burk kräftost+vispgrädde man kokade upp.

Oxfilén var för dyr= det rotades fram lite varmkorv, en qournfilé, lite frysskadade wokgrönsaker och det friterades potatis till.

Tårtan blev en Almondytårta, tack gode Gud.

Dessutom fanns det för lite av allt, så min partner hittade jag hetsätandes kex i hallen med paniken lysandes ur ögonen framåt tolvsnåret.




Min personliga Nojja för att ha för lite mat resulterade en gång i en libanesisk buffé med 27 rätter. Vi var fyra vuxna. Det är också rubbat men åt andra hållet:D

Åh herregud var hemskt! :D

Du kunde ha tipsat dem om min mammas fantastiska pannacotta. Häll en påse geléhallon i tre dl grädde. Värm tills geléhallonen smält. Häll upp i små koppar. Kyl ner tills de stelnat. Klart.

Fräscht och gott!!!:crazy:

p.s Min mamma lagade det inte själv utan gav mig ingredienserna i present för att jag skulle få testa själv. Hon tyckte att det lät så härligt knasigt. Min mamma älskar knasiga saker. Jag älskar min mamma, men måste erkänna att jag slök geléhallonen en karaktärslös kväll utan att ta omvägen över grädden.
 
Imorgon blir det anka under stort ståhej. Idag blir det rödbetor i ugn, med balsamvinäger och fetaost. Jag skulle kunna leva enbart på rödbetor och fetaost tror jag.
 
Den ena av dessa vänner fyllde 50 häromsistens. Min partner lagade maten till festen som present. 50 gäster, maten räckte och det blev lite lagom över. Lite mellanösterngrejer, sådär, var det. Hade jag lagat maten hade alla gästerna kunnat få med lunchlåda av resterna.

Vilken present!!! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 044
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 131
Senast: Acto
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 818
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp