Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min nya favorit sen jag köpte min Spiralizer är Zoodles! Zucchininudlar, antingen har jag dom råa istället för pasta eller nudlar med varma tillbehör som kyckling, räkor eller fisk eller så bara steker jag dom snabbt i vad för sås jag ska ha till.
Eller så blandar jag ut dem som igår, risnudlar med spicy kycklingbollar, spiralad zucchini, morötter, gurka och daikon/rättika och salladskål med siracchamajonnnäs (lättt) så himla gott!

Har för övrigt upptäckt sesamolja! Hur gott som helst att ha i allt; ris, nudlar, grönskaer när man steker. Allt allt allt blir gott med sesamolja haha.
 
Min nya favorit sen jag köpte min Spiralizer är Zoodles! Zucchininudlar, antingen har jag dom råa istället för pasta eller nudlar med varma tillbehör som kyckling, räkor eller fisk eller så bara steker jag dom snabbt i vad för sås jag ska ha till.
Eller så blandar jag ut dem som igår, risnudlar med spicy kycklingbollar, spiralad zucchini, morötter, gurka och daikon/rättika och salladskål med siracchamajonnnäs (lättt) så himla gott!

Har för övrigt upptäckt sesamolja! Hur gott som helst att ha i allt; ris, nudlar, grönskaer när man steker. Allt allt allt blir gott med sesamolja haha.
Det är väldigt gott med sötpotatis-nudlar också, eller morot :)
 
Jag åt en supergod pizza igår på ett kafé där jag nog bara druckit kaffe förut - jo, och ätit frukost en gång för många herrans år sedan med en bukefalist när jag tänker efter. Väninna och jag behövde något i magen innan öppen repetition på Operan men hade inte så gott om tid, jag kom på att vi kan ju kika in och se vad de har att komma med eftersom det ligger på vägen och de hade alltså bl.a surdegspizza, till ett helt okej pris och av mycket fin kvalité! Min hade räkor och svarta oliver på sig och det var verkligen jättegott.
 
Om ni ska laga @mandalaki s chilipasta så ta dubbelt så mycket vitlök och chili än som verkar ätbart! Tillagningsmetoden mildrar smakerna väldigt (!) mycket. Till två personer använde jag 5 gigantiska vitlöksklyftor och 1½ chilifrukt och det var inte tillräckligt på långa vägar :).

Idag var det ugnsrostning på G! Färskpotatis, rödbetor, lök, vitlök, en liten slamsa eko-kyckling och spetskål med sriracha på. Spetskålen matchades med en yoghurt/mayo/sriracha/citronsaft-sås :up:. Mjäkig vardagsöl till, trots semester. Nästa vecka är det dock slut på sötebrödsdagarna och åter till arbetet :cry:. Men efter en ynka vecka på jobbet åker jag till Frankrike på konfärangs (egentligen kürs) en hel vecka och jag förväntar kroasanger, pain riche ( ;) ) och chävre en masse :love:.
 
Efter några matlådor belugabolognese tröttnade jag och hällde den sista såsen i en gryta, kryddade upp med chipotlepaste, harrissa, kidneybönor och majs till en chili istället. Åts med ris och ångad broccoli ikväll.

Och nu myser jag med isländsk lakritschoklad åt att jag bokat en Japanresa i vinter :love: GISSA VEM SOM SKA ÄTA SJUKT GOD MAT DÄR!
 
Åt en horribel Caesarsallad i Gbg idag, det var seriöst bland det slemmigaste jag ätit på länge vilket innebar att jag åt krutongerna, några gröna blad och alla två halvor av körsbärstomat som låg i salladen. Efter det har jag levt på gott och blandat samt att jag hetsåt en mango när jag kom hem, skitdag rent matmässigt alltså (och obegripligt hur någon kan misslyckas så med en sallad).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 346
Senast: Breaktown
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp