Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det spontant lite vänner över på middag, vi kommer att laga denna rätt med denna efterrätt.

Kändes lagom ansträngande och tidskrävande (jag kommer att ha ~15 min från det att jag kommer hem från jobbet tills gästerna kommer och ska hinna byta om också) och framförallt gott en höstruskig dag som denna.
tycker att du kan skriva ut vad du lagar och om någon vill veta mer kan man klicka på länken och få receptet
 
PIPPIN. Traumatiserad sen jag satte 43 tomatplantor som alla överlevde (jsg tål inte tomat) samtidigt som mina 10 squahplantor frodades...

Aha, det är väl den traumaenheten nymaken snart söker sig till ... :) Stackaren har ju dessutom byggt ett växthus innan han insåg konsekvenserna ... Inte undra på att jag får fixa fluffkokosbollar för att sprida lite glädje i denna vegetariska öken ... :)
 
Men det är ju jättelångt till nästa lön, ni kommer att svälta!:crazy: Jag kan skicka några squashar om du vill??:)

Börjar nästan förstå nymaken. Squash i ugn idag. Med andra rostade grönsaker. Och tzatziki. Gott, men typ smaker man känner igen vid det här laget... ;) Kunde hittat på nåt helt annat med squashen, men det fanns tzatziki kvar och här bidras det inte till matsvinnet i onödan ...
Jag får lön på måndag, så det ska nog gå bra. Kände mig som värsta preppern när jag svängde förbi sommarhuset och skördade idag. Plommon, druvor, bondbönor och cikoria. Bryter samhället bara ihop i september, är det lugnt för min del.

Skördade även för all del lite squash. Jag odlar numera enbart konstiga sorters squash, som ger måttlig skörd. Just i år musselsquash. Jag har på sin höjd fått 2,5 kilo fördelat över hela säsongen. Den där invasionen som du har, vill jag inte ha längre, sedan squash kostade 5 kronor kilot i affären när jag hade hemmaodlad i absurda mängder.
 
Jag åt vitlöksnaan och Rogan Josh till middag. Orkar icke laga mat efter att ha fått min dagssömn störd av grävmaskinisten i vår trädgård (vi ska få kommunalt vatten och avlopp - hela jäkla trädgården är helt uppgrävd :down: ). Men indisk hämtmat är ju på intet sätt plågsamt att äta så det kändes helt okej att låta bli matlagandet :D
 
Ja grillad som förvaras i väl örtkryddad olivolja, samt chutney med kanelstänger, omald kryddnejlika o russin.

Men alltså, vitsen med squash för mig att det är mycket mat men få kalorier. Så att lägga in den i olivolja tror jag inte på. Där hamnar en del av tomat, vitlök och chiliöverskottet. Det får räcka. :) Funderar mer på nån ättiksinläggning, men tror inte att det är något jag kommer att bli sugen på. Eller finns det något supergott som ni kan fresta mig med?
 
Men alltså, vitsen med squash för mig att det är mycket mat men få kalorier. Så att lägga in den i olivolja tror jag inte på. Där hamnar en del av tomat, vitlök och chiliöverskottet. Det får räcka. :) Funderar mer på nån ättiksinläggning, men tror inte att det är något jag kommer att bli sugen på. Eller finns det något supergott som ni kan fresta mig med?
Kanske som inlagd gurka? Om det nu är något man får avsättning för.
 
Jag hade besök igår kväll och bjöd på spaghetti och köttfärssås ty det är besökets favoriträtt och jag hade lite dåligt samvete för att vi inte hunnit ses i veckan eftersom jag lekt kulturtant varenda kväll. Det var gott!
 
Går det att swisha rotselleri måntro??

Du behöver inte swisha hit den, jag har redan en på lager! Men du kanske har några supertips om vad jag ska hitta på med denne guldklump :idea:? Är inte jättesugen på soppa och selleribiffar har vi ätit sååå många gånger! Vad kan man mer hitta på mån tro?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 408
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 154
Senast: Acto
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
15 904
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp