Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den jag gjorde är efter första träffen på google:

https://lunaetredecim.wordpress.com/tag/bjornbarslikor/

Kan ha haft mer björnbär i, vad jag minns :)
Jag har ofta problemet att alkoholen verkar dunsta ur mina hemmagjorda likörer.

Med tanke på att min KRIGSPLAN följer @Hyacinth s exempel och innefattar att jag dricker upp KRIGSLIKÖREN och sen stryper mig i KRIGSFISKELINAN, är jag lite bekymrad. Jag tror att strypningen underlättas avsevärt om jag först faktiskt får i mig alkohol.
 
Jag har ofta problemet att alkoholen verkar dunsta ur mina hemmagjorda likörer.

Med tanke på att min KRIGSPLAN följer @Hyacinth s exempel och innefattar att jag dricker upp KRIGSLIKÖREN och sen stryper mig i KRIGSFISKELINAN, är jag lite bekymrad. Jag tror att strypningen underlättas avsevärt om jag först faktiskt får i mig alkohol.

Dags att plantera ett KRIGSHÄNGNINGSTRÄD kanske?


@VLMF tack! Här ska spritas björnbär.


Man kan ju spetsa efteråt tänker jag:D
 
Dags att plantera ett KRIGSHÄNGNINGSTRÄD kanske?


@VLMF tack! Här ska spritas björnbär.


Man kan ju spetsa efteråt tänker jag:D
Jag tycker det blir symboliskt och fint om jag hänger mig i vårdträdet - en stor lönn - som så traditionellt står alldeles utanför huset, på tok för nära detsamma. (Alla träd vid mitt sommarhus är felaktigt placerade.)
 
Lime, vitlök, ingefära, chili? Kan du hotta upp den i efterhand?

Jag har försökt, trust me. Har i allt det där plus vin. alltså, det blev gott men inte WOW!!! Och det var WOWET!!!! jag var ute efter. :D Vägrar tro att det berodde på den matsked jordnötssmör som jag inte hade hemma.

Oavsett så är den slut nu. :)
 
Jag brukar utgå från typ Renat när jag gör likör. Om man tar rom, kan man väl antagligen skippa sockret helt.
 
Jaha nä den bara gjorde jag på allt som fanns hemma! Mer konkret var det:

Machésallad
Matvete
Bakade gulbetor som sedan skalades och klyftades (bakningen tog seriöst över en timme!)
Fetaost i bitar
Gröna sojabönor med citron, olivolja, salt, peppar, gnutta dijon
Tunt strimlad rödlök
Haldikikioliver eller hur det stavas
Avokado i skivor med citron, flingsalt, svarta och vita sesamfrön, strimlad färsk basilika
Gurka
Pärltomater
Ingefärspicklad morot
Granatäpple
Rostade solroskärnor
Larsas paprikahommous (supergod!)
Balsamicocreme
Olivolja

Alla ingredienser ställs på ett bord och sedan fick var och en montera sin sallad :d

@Killaloe
 
Lammfärsbollar som fick koka i en helt grön sås. Den görna såsen bestod av en massa hackade blad, mest persilja, lite olika kryddor, som jag köpte frysta på Orienthuset för ett tag sedan. Jag kryddade upp det lite till och åt med ugnsrostad kålrabbi som jag fyndade i kylen.

När jag plockade undan efteråt och gjorde matlåda av det som blev över, kände jag mig som en grönsaksfanatiker när jag stod och funderade på hur mycket mer mättande persilja är än spenat. Gröna blad, bönor och kålväxter byggde denna (trots det) småfeta kropp!
 
Det här med att registrera sitt ätande... Jag GÖR ju inget annat än att äta nu för tiden! Ska bli mycket spännande att se vad det leder till (mer än att jag är hungrig typ jämt och väger mat helt maniskt. Det här kan inte få fortgå någon längre period :D)

Jag har hur som helst ätit jordärtskockssoppa med asmycket grönsaker några dagar nu. Till lunch. Igår en sån där färdig lammburgare med hamburgerbröd, sriracha, picklad lök och några strips till middag. Svinmycket overnight oats (jag RYSER av det fåniga namnet) till frukost varenda dag. Och mellanmål. I helgen ska jag laga sju sorters lammfärs, eller nåt. Tur att jag gillar mat! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 594
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
103 638
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
82 870
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 186
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp