Tittar in i ditt kök, 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår firade vi Andra nyår. Man gör exakt som på nyår fast några veckor senare :D Snittar, fördrink, trerätters (där glassbomben med isfackla i gjorde succé) och jag hade gjort en rödvinssås som reducerats i flera timmar. Sååå gott! Vi skålade in tolvslaget på takterass med 70 cm-tomtebloss och körde quiz och lekar halva natten. Mår lite som man borde räknat med idag :up: har mest ätit rostmackor och lakrits.
 
Igår firade vi Andra nyår. Man gör exakt som på nyår fast några veckor senare :D Snittar, fördrink, trerätters (där glassbomben med isfackla i gjorde succé) och jag hade gjort en rödvinssås som reducerats i flera timmar. Sååå gott! Vi skålade in tolvslaget på takterass med 70 cm-tomtebloss och körde quiz och lekar halva natten. Mår lite som man borde räknat med idag :up: har mest ätit rostmackor och lakrits.

Åh, jag firade ett andra nyår i tisdags ja! Helt fantastiskt! :D Även jag(eller ja, vi - vi var fyra som fixade varmrätten) gjorde rödvinssås som fått reducera i ett flertal timmar, och så oxfilé, hasselbackspotatis, bearnaisesmör, ugnsbakade tomater och grönkålschips. Mums!

Firade med mina goa kollegor! Så jäkla bra grej!
 
Idag har jag ätit dålig frukost (tre finncrisp med makrill i tomatsås), sämre lunch (vaniljsemla - av misstag. Jag ville ha mandelmassa!!) och sen en jäkla bra middag i form av Köttgryta. Tur det ordnade upp sig här på kvällskvisten.
 
Enorm kaféfrukost igår. Blir det ens bättre?

Till middag potatisgnocchi som jag stekte ihop med grönkål och så ett stort fat brysselkål som jag skvätte citron, parmesan, pinjenötter och kulturtantsketchup över. Till detta små goda färska korvar.

De säljer pinjenötter till underbart hanterligt pris på min Hemköp just nu.
 
Hade superångest inatt så ingen vidare aptit idag. Som tur är hade jag en överbliven matdosa bestående av pasta med ostsås, broccoli, och lite rökt kalkon, så det fick bli dagens middag.
 
Tja, efter fyra nätter på hotell med fantastisk frukost och goda middagar dessutom så känner man sig lätt lite rund. Om man toppar det hela med att bryta foten och slita ut ledband dagen innan avfärd så att skidsemestern förvandlas till långsamt hasande med hjälp av kryckor i stället så blir man inte mindre rund. :( Och sedan har jag tröstätit en smula. Två semlor t.ex. Det erkänner jag utan omsvep.

Men nu är jag hemma och måste skärpa mig rejält inser jag. Annars kommer jag väl aldrig att kunna springa igen. (inte säkert att jag kommer att kunna oavsett, vilket gör mig ledsen varje gång jag tänker på det)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 428
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 428
Senast: Mineur
·
  • Låst
Mat Jag har saknat mattråden och inspiration. Vad äter ni idag? Ikväll gjorde jag dovhjortskav med gräddsås med smörstekta...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
83 433
Hemmet Känns så hopplöst med sopsortering i en lägenhet med litet kök och liten klädkammare och även litet badrum. Vardagsrummet är vårt...
2
Svar
36
· Visningar
2 203
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp