Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hatar när jag inte vet om jag kommer bli utfodrad eller ej! :arghh: Så jag tänkte ta en falafel på vägen, för säkerhets skull liksom. :sneaky: Bra om jag låter bli att spilla på min ljusblå klänning.

Åh, här bara MÅSTE jag slänga in historien när jag var bjuden på mitt livs första förlagsmiddag.
Jag var VÄLDIGT fattig och ENORMT hedrad över att ha blivit bjuden. Min (extremt korkade ) plan var att inte äta på hela dagen för att i stället spara lite pengar för familjen samtidigt som jag skulle kunna njuta maximalt av gratismiddagen.

Det hela utspelade sig på restaurang Kometen i Göteborg. Till förrätt fick vi en usligt köttfärssoppa med bröd som jag minsann inte tänkte slösa magutrymme på. Så jag tog minimalt av soppan och väntade på huvudrätten. Och väntade. Och väntade . Och insåg sent omsider att den tråkiga köttfärssoppan var MIDDAGEN!!!:crazy::crazy::crazy: Inget mer bjöds. Kaffe med nån liten biskvi. Men inget som inte bara förvärrade min AVGRUNDSHUNGER ....:o

Till slut var jag tvungen att rusa ut, inhandla två korvar med mos i närmsta gatukök för att inte svimma av hunger.
 
Idag blev det köttfärssås och spagetthi .Blev så mycket att det räckte till 6 matlådor .Men man får väl skylla sig själv då man packar älgfärsen i kilos förpackningar
 
Nässellasagne. Jag gjorde en röra på lök, nässlor, gräslök, muskot, en skvätt vitt vin. Bechamelsås med labneh och torkad ramslök. Detta blev lasagne. Till det ramslökspesto med säsongens sista ramslök och små slattar av nötter och frön som jag fyndade i skafferiet (är på landet). Stekt sparris också. Samt rött, icke-biodynamiskt vin.
 
Nässellasagne. Jag gjorde en röra på lök, nässlor, gräslök, muskot, en skvätt vitt vin. Bechamelsås med labneh och torkad ramslök. Detta blev lasagne. Till det ramslökspesto med säsongens sista ramslök och små slattar av nötter och frön som jag fyndade i skafferiet (är på landet). Stekt sparris också. Samt rött, icke-biodynamiskt vin.


Säsongens SISTA ramslök??? Fälten jag såg häromdagen var bara i knopp.
 
Jag hade lite AW/kalas på min altan igår kväll. En kollega gjorde en liten förrätt med sparris, ruccola, parmesan, mozzarella och parmaskinka. En annan kollega hade lagat helt sagolikt god dragonkyckling och ratatouille efter franska recept. Baguette till att suga upp såsen med :D Helt ORIMLIGT gott! Blev som tur var lite över så jag har middag ett par dagar.

Till efterrätt kaffe och tårta. Som min släkting bakat. Under hela tiden (och fram till typ fem i morse) dracks orimliga mängder av all möjlig (god) alkohol.

Jag gillar verkligen att ha kalas när jag inte behöver göra nästan något själv. Gästerna till och med diskade :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 238
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Mat Ny tråd! Vad ätes och hur lagas det? Och givetvis lite socialt prat, ety det hör samman med mat.
100 101 102
Svar
2 038
· Visningar
105 556
Senast: Mineur
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 815
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 089
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp