Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Potatismos på hemmaodlad potatis, grädde och mjölk från kossan som vi handmjölkar 2 ggr om dagen. Ryggfilé från en av mina gamla tackor, som hängt på mörning i 14 dagar(mört så den knappt höll ihop i stekpannan). Hemmagjord salladsost från ovan nämnda kossa, ärtskott från krukan i fönstret och två morötter (från Ica :cry: ).

Får jag dagens hipsterpoäng nu? :D
 
Potatismos på hemmaodlad potatis, grädde och mjölk från kossan som vi handmjölkar 2 ggr om dagen. Ryggfilé från en av mina gamla tackor, som hängt på mörning i 14 dagar(mört så den knappt höll ihop i stekpannan). Hemmagjord salladsost från ovan nämnda kossa, ärtskott från krukan i fönstret och två morötter (från Ica :cry: ).

Får jag dagens hipsterpoäng nu? :D

Ordentligt hipstrigt :up: Men morötterna kändes ju lite... fel :(

:rofl:
 
Hon kommer aldrig att kunna stå emot oss två!

(Snart heter tråden Matjävlarna ... :o)

On topic så åt jag indiskt på lokal i går. Älskar naanbröd! (Och kulfi)

Vi får hoppas på det :)

Jag är nog fortfarande mätt efter den ohemula mängden thaimat igår men måste nog äta något idag också. Det finns en viss risk för äggröra med hemägg, svärmor försedde mig med en kartong när jag var förbi där. Jag tror jag har lite mangold kvar i kylen med.

Kanske skala några räkor till den också, och några åt katten ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 437
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 433
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 114
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 138
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp