Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brottades hela min uppväxt med ordet ehuru. Utan att lära mig använda det. Är du SÄKER på att din användning är korrekt där?

Haha! Nej, inte helt säker. Jag brukar använda det som en synonym till eftersom, men nu när jag googlar verkar en del anse att det är synonymt med fastän, vilket ju blir nästan motsatt betydelse. Mycket förvirrad nu!
 
Haha! Nej, inte helt säker. Jag brukar använda det som en synonym till eftersom, men nu när jag googlar verkar en del anse att det är synonymt med fastän, vilket ju blir nästan motsatt betydelse. Mycket förvirrad nu!

Googla inte, det enda du behöver är SAOL! Som säger: trots att, fastän :)

Edit: jag är dock MYCKET TACKSAM för att du INTE använde Mycket bra mathelg därav att FADER med FRU var på besök. Bukes - och möjligen internets - mest felanvända konstruktion.
 
Googla inte, det enda du behöver är SAOL! Som säger: trots att, fastän :)

Edit: jag är dock MYCKET TACKSAM för att du INTE använde Mycket bra mathelg därav att FADER med FRU var på besök. Bukes - och möjligen internets - mest felanvända konstruktion.
Jag har på sistone sett varav användas just så och ser lika rött varje gång.
 
Åh vad gott i all enkelhet! 😊 Lax med frästa grönsaker - sparris, färskpotatis, tomat, squash, aubergine och lite feta smulat över. Yoghurt med lime som sås till. Och ett glas vitt. Möjligen två.. 😎
DSC_0129.JPG
 
Gick ut och plockade lite nässlor förut för jag ville testa att göra nässelsoppa för första gången någonsin. Hann dock inte innan jag åkte till stallet och när jag kom dit blev jag bjuden på middag. Behöver antagligen förvälla nässlorna innan jag går och lägger mig, och det kom jag lämpligtvis på nu... Lysande! Men det är väl bara att göra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 011
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 221
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 098
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 104
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp