Tittar in i ditt kök del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rödkulla är enligt mig ett väldigt trevligt nötkreatur, har förmånen att träffa rasen mellanåt. Det är en gammal svensk lantras som är hornlös (kullig).

Min by (Svärdsjö) var dessutom känd för sina fina rödkullor. En premieringsman hade blivit förvånad över den genomgående goda kvalitén på korna som visades och fick då höra av bönderna: "Äsch då, de här är inte de bästa. De är kvar hemma" :D
 
Har en svacka och hatar livet och skulle vilja tröstäta, men har inget hemma :mad: Har just tryckt i mig fyra sesam- och havssaltknäckebröd med keso som mellanmål och har en bit vb-paj och en bit varmrökt lax och ett gäng sparrisar som ska ätas när jag kommer hem från stallet. Blir förmodligen gott, men ändå liksom. Jag vill ha chips :angel::D I och för sig är det lika bra för jag vet av erfarenhet att jag inte hatar livet ett dugg mindre för att jag äter chips och dricker öl :D
 
På något sätt (partner såklart) förvandlades smörgåstårta till bakad potatis som ska ätas psnart.
Eventuellt har jag nu 2715426252563 bakpotatisar. Så praktiskt! Som tröst har jag även en flaska trevligt rosévin.

107635F6-7D3C-4007-B9CA-3EC1BB9FAB53.png
 
Äter resterna av igår, mycket gott även om tsatsikin håller på att ta slut, suck. Funderar på alternativ. Kanske salsa? Hur som är jag fortfarande galen efter våfflor. Det är fredag så ska kanske ändå unna mig det? :d

Kejsar eller fras?
 
Orkade inte tillreda sparrisarna, men resten var gott. Och behövligt efter att ha rett ut väldigt mycket nordsvenskbehåring :P Två stora glas ... vatten till :P Hoppas på bättre tider någon annan gång!
 
På något sätt (partner såklart) förvandlades smörgåstårta till bakad potatis som ska ätas psnart.
Eventuellt har jag nu 2715426252563 bakpotatisar. Så praktiskt! Som tröst har jag även en flaska trevligt rosévin.

Visa bifogad fil 13844
Den är mycket trevlig!

Själv försmäktar jag utan vare sig vin eller öl. Drack upp mitt 24-pack tuborg grön förra helgen. :cry: Får hålla tillgodo med iste.
 
Jobbar i natt och hade noll lust att laga mat innan jag åkte - så blev min standardnödlösning, fryst färdigrätt från Felix i form av pasta (idag med svamp och spenat och kyckling). Den är trots allt både ätbar och relativt mättande :)

Men, mitt största bekymmer nu är vad jag ska bjuda på för efterrätt på söndag. Min fader har fyllt år aå jag ska bjuda på ”fejk pekingankan” som @VLMF la upp recept på för några dagar sedan. Men efter det då? Och vad var det som var bra att dricka till? :D
 
Jobbar i natt och hade noll lust att laga mat innan jag åkte - så blev min standardnödlösning, fryst färdigrätt från Felix i form av pasta (idag med svamp och spenat och kyckling). Den är trots allt både ätbar och relativt mättande :)

Men, mitt största bekymmer nu är vad jag ska bjuda på för efterrätt på söndag. Min fader har fyllt år aå jag ska bjuda på ”fejk pekingankan” som @VLMF la upp recept på för några dagar sedan. Men efter det då? Och vad var det som var bra att dricka till? :D
Funderar på om en kokosparfait med wokad frukt alternativ lime- och kokospanacotta kunde vara något? Vad tror ni?
 
Jag blev serverad hämtsallad och pinnglass hemma i sängen vid lunch igår, ty jag låg däckad av smärtor härrörande från det inte så gudomliga tillstånd @Anna refererade till häromsistens.

På kvällen, när jag med gudomlig(eller värktabletters) hjälp var på benen, drack vi kaffe hos en gammal släkting och kom hem med lite anka i en låda. Eftersom ankan var tillagad och dessutom fått åka rätt långt i värmen beslöt vi oss för att äta den direkt. Jag gjorde en gurksallad med hög syra, plockade fram potatissalladen vi förberett från kylen och så dråsade vi ner på balkongen med VLIN och mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 405
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
104 354
Senast: Mineur
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 112
Senast: LenaH
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 128
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp