Tittarna blev blåsta på upplösningen

Det var stor dramatik i Göteborg Horse Show. Då bröt SVT sändningen – vilket skapade negativa reaktioner på sociala medier. ”Vi ber om ursäkt för det abrupta slutet av VC-sändningen”, skriver SVT Sport på Twitter. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article20397642.ab
 
Dom var "tvungna" att visa ett UR-program.... Inget ont om UR, men ett UR-program sänt kl 17 en söndag lär inte ha dragit nån miljonpublik. Var det inte dessutom en repris?

Det var stor dramatik i Göteborg Horse Show. Då bröt SVT sändningen – vilket skapade negativa reaktioner på sociala medier. ”Vi ber om ursäkt för det abrupta slutet av VC-sändningen”, skriver SVT Sport på Twitter. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article20397642.ab
 
Dom var "tvungna" att visa ett UR-program.... Inget ont om UR, men ett UR-program sänt kl 17 en söndag lär inte ha dragit nån miljonpublik. Var det inte dessutom en repris?
Håller med dig.

Tror det bara är en dålig ursäkt. Dessutom är det korkad planering från början. När man direktsänder något stort evenemang så planerar man så att de program som kommer efter just lätt går att ta bort och fortsätta visa det direktsända.

Det kan ju knappast komma som en överraskning att en livesändning drar ut på tiden.

Dessutom hur många gånger har man inte varit med om den lilla textremsan som visas högst upp i tv-rutan där det står "Program XX har utgått pga...."

Så visst går det om man vill!

Otroligt nonchalant av SVT. :rage:

Undra om dom gjort likadant om en viktig hockeymatch dragit ut på tiden? O_o
 
Klart dom inte hade... eller upploppet på 5 milen. Tyvärr nu blir det utbildningsradion istället, men ni kan se upplösningen på svt play om en timme.
 
Sånt snicksnack att man blir galen! ALLA livesändningar av idrott drar ju ofta ut på tiden så att köra med snacket att "det skulle vara slut kl 1700" är ju helt uppåt väggarna! Som ngn skrev ovan, hade det varit fotboll, hockey eller skidor så hade de bara visat en text om att UR programmet var flyttat o fortsatt att visa livesändningen. Hoppas många skriver till tidningarna o på fejan så det verkligen kommer fram hur många det är som protesterar mot detta.
 
Även jag blev irriterad. Men en sak ni kanske inte tänker på är att SVT måste visa en viss andel kultur/utbildningsprogram, det ingår i public service. Sen kan jag dock tycka att ett direktsänt evenemang borde planeras in bättre så program efter går att skjuta på. Gick ju uppenbarligen bra att skjuta på andra program igår...
 
Även jag blev irriterad. Men en sak ni kanske inte tänker på är att SVT måste visa en viss andel kultur/utbildningsprogram, det ingår i public service.
De där UR-programmen var repriser på 15 min, 15 min och 30 min, något eller några av dem hade säkert kunnat klämmas in nån annanstans. T.ex efter sista programmet för kvällen.
 
Dom räknade säkert inte alls med att att hästsverige skulle slå bakut utan tysta gilla läget som man gjort i så många år (även om några få ropat högt imellanåt) . Nu har ju hästsporten äntligen börjat få ta plats och ingen vill väl sparkas ner till en visningstid om typ 15 minuter om året igen. Ridsporten är på kartan nu och jag tycker det känns skönt att folk reagerar. Sen att svt inte förstått hästsportens värde är ju en gåta.....:cautious: skulle vara intressant att se siffror på antalet tittare på den avbrutna hoppingen och på UR programmet som sändes efteråt :idea:
 
Dessutom stod det i programmet från GHS att gårdagens tävlingar skulle vara från kl 9.00 till ca 17.15, så att de inte visste att det skulle vara längre än till kl 17 är ren och skär bullshit.... UR må betala för sin sändningstid mellan 17 och 18, men det borde ha gått att deala med.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter SVT:s sändningar från stjärnspäckade Gothenburg Horse Show inleds i kväll med ett magasin på SVT Play. ”Vi vill ge publiken inblickar i...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Amanda Ericsson har varit med i Göteborg Horse Show en enda gång tidigare. Som hästskötare. Nu är hon en av de internationella ryttarna...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson zlatanerade med sina motståndare i speedhoppningen i Göteborg Horse Show på söndagsförmiddagen. Segern var en bra...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lockar 90 000 I dag inleds Göteborg Horse Show där Rolf-Göran kan vinna i hoppfinalen. Foto: JIMMY WIXTRÖM ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp