Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ackio

Trådstartare
En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar vi åtminstone 15 kg som ska bort.

Här peppar, pushar och stöttar vi varandra utan att folk ska komma med en pekpinne om vad vi äter, klagar på ev baksteg vi tar osv :)

Vi riktigt tjocka vill ha vår egen tråd för vi trivs inte alla att prata vikt med folk som ska gå ner 2-3 kg. Det är skillnad på en stor övervikt och tappa något kilo.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tjockistråden!

Jag skriver här igen då. Må ingen moderator röra denna tråd och ingen av oss missbruka länkandet.

Jag vill ha tips på saker som hjälpt er?! Såg aldrig om det kom några svar i den gamla om bot mot godissug annat än Mums-Mums (och att inte äta då och det vet vi ju alla redan, men när det inte funkar) Det där sabla sockersuget som kommer på kvällen... Frukt är blä, grönskaker blä, vad tar ni?

Jag vill tipsa om Allevo mättnadspiller. Heter något annat, men så kallar jag dem. Gör att jag äter mindre portioner.
 
Sv: Tjockistråden!

Och i dag ska jag börja på pilates!
+ mina 100 squats om dagen, som jag verkligen kan rekomendera. Tänk på att inte gå fram med knät, underbenet rakt hela tiden och sätt dig som om du skulle sätta dig i en soffa.
 
Sv: Tjockistråden!

Jag måste fan börja prova squats :p Vet att mina knän kommer hata mig men vill prova!
 
Sv: Tjockistråden!

För övrigt med sötsug: Jag kör cold turkey. Jag tillåter mig inte frukt, grönt eller något. Jag bara äter inget :p
 
Sv: Tjockistråden!

Det är så enkelt. Och ger träningsvärk som fn! En del kör alla 100 på en gång, jag 20 * 5 fördelat över dagen. Jag satsar på att vara fet, men med vältränade lår och rumpa! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tjockistråden!

Eller hur. Allt man behöver är kroppen. Finns ingen bra ursäkt. Det enda som kan skita sig för mig är mina knän. Har jätteproblem med dem pga vikten men värt försöka!
 
Sv: Tjockistråden!

precis den knuff jag behöver för att komma igång ,15 kg ska bort
Kör viktväktarnas program då kan man unna sig lite av varje då och då och ändå gå ner i vikt. Körde deras program för ett par år sedan och gick ner över 20kg men tyvärr är de flesta tillbaka igen . Jag har haft ett år med en massa tråkigheter så jag sket i allt vad kost hette och dessutom slutade jag träna pga flytt . Har inte heller någon egen häst längre utan är bara medryttare 2 gr/v .
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tjockistråden!

Hej och jag hoppas jag får vara med. Jag har precis 20 kg jag vill bli av med och känner oxå att de andra trådarna inte är för mej.
Förra året åkte jag på ett rejält bakslag i tillvaron och slutade försöka jobba med vikten.

Jag har nyligen kommer igång igen. Jag är dock förvånad att jag inte gått ner nåt alls under året då jag är aktiv i min vardag utan att försöka motionera. Och så illa äter jag inte..

Nu har jag börjat jogga/springa ca 15 minuter varje dag.. Idag 23 då sonen va med och det gick lite långsamt. Jag kan inte springa mer än 15-20 minuter och enbart på gräs/täckt pga mina knän och höfter. Vikten har tagit hårt på min kropp:( Innan övervikten sprang och jag jag bra mkt mer och längre..
 
Sv: Tjockistråden!

:D

två låtar blev det idag, klappar mig själv och talar om hur duktig jag är :p
brukar bara orka en, är PINSAMT otränad... Musklerna säger ifrån direkt även om lungorna och hjärtat orkar.

(jag har ingen fungerande våg, så jag vet inte vad pilen pekar på just nu. Men det är ca 25-30 pannor som ska bort här - sakta men säkert)
 
Sv: Tjockistråden!

Jag vågar inte ens stå på en crosstrainer. Tog mig upp till 20 min i höstas (läs: förra) men nu.. ihhk :D
 
Sv: Tjockistråden!

Jag har ju gått "genvägen" via en operation för att minska i vikt men
ett litet tips har jag, skriv upp allt du äter, varenda liten gnutta.
Man blir förvånad över vad man stoppar i sig.
Mobilens memo-funktion är perfekt till detta.
Jag får just nu göra det omvända försöka skriva så att jag ser att jag
fått i mig det jag behöver ...
 
Sv: Tjockistråden!

Jag har typ för långa ben för en ct, det blir en hackig rörelse som ger mig ont i höfterna. Eller så får jag ha böjda ben hela tiden och då dör jag :D

*kl*
Imorgon startar jag med helfart på Xtravaganza, dvs tre shakes/dag på totalt 500 kcal. Jag har redan brutit sockerberoendet så jag gissar att ketosen kommer kicka in redan dag två och jag har tre ganska lugna dagar framför mig så det passar bra. Jag vet inte hur länge jag ska fortsätta med helfart. Efter tre veckor bör man ha läkarkontakt för att "få" fortsätta men jag tänker att jag tar en vecka i taget helt enkelt!
 
Sv: Tjockistråden!

Inget sötsug idag tack vare senare intag av Allevotabletterna. Heureka! Men kvällen är inte slut än... Kämpa, kämpa!
 
Sv: Tjockistråden!

*kl*
Imorgon startar jag med helfart på Xtravaganza, dvs tre shakes/dag på totalt 500 kcal. Jag har redan brutit sockerberoendet så jag gissar att ketosen kommer kicka in redan dag två och jag har tre ganska lugna dagar framför mig så det passar bra. Jag vet inte hur länge jag ska fortsätta med helfart. Efter tre veckor bör man ha läkarkontakt för att "få" fortsätta men jag tänker att jag tar en vecka i taget helt enkelt!
Problemet när du går i ketos är att du sätter kroppen på svält och när du börjar äta igen kommer kroppen lagra på sig rubbet för att kompensera svälten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
129 911
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp