Tjuvparning!

Men snälla min hane var mer intresserad av en boll än henne och jag hade koll på dom till 100 %. ska jag få skit för att dom sket i att kasta boll å lät dom dra iväg ihop??
Japp,för även som hanhundsägare har du ett ansvar och du visste ju att tiken löpte, bara att tugga o svälja ang parningen.
 
Men snälla min hane var mer intresserad av en boll än henne och jag hade koll på dom till 100 %. ska jag få skit för att dom sket i att kasta boll å lät dom dra iväg ihop??
100% sorry. Det var ditt val att lämna hane och löptik under en annan människas ansvar.
Helt ok hållet ditt val att låta det ske.

Bara att ta det som en läxa. Tyvärr är det så livet funkar.

Dock vet jag inte vilken ''skit'' du pratar om?
 
Likaså en tik. Jag skulle aldrig chansa. Oavsett höglöp eller ''vet inte''.

Det är inte roligt när något inte går som man tänkt sig, men så blir det ibland.

Nu vet du ju att det inte är värt att chansa i framtiden.
 
Men snälla min hane var mer intresserad av en boll än henne och jag hade koll på dom till 100 %. ska jag få skit för att dom sket i att kasta boll å lät dom dra iväg ihop??

Nu vet inte jag vilken relation du och din granne har men om ni är vänner och du innan trot dig kunna lita på henne som vän osv så tycker inte jag att du ska känna skuld i detta. I bland blir man blåst av folk.
Jag litar på mina vänner och förutsätter att de är shyssta, ärliga och respektfulla tillbaka.
Men ibland blir man blåst. Jag hade en granne som jag trodde var min vän och som hade nyckel hem till mig. Den här vännen rensade min sons spargris, plockade ur skafferiet, norpade toapapper, värmeljus mm när jag var på jobbet.
Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att någon var så jäkla fräck. Och jag skulle heller aldrig tro att någon var fräck att "sno" åt sig en parning med min hund heller. Sådana beteenden är ju inte friska.
 
Nu vet inte jag vilken relation du och din granne har men om ni är vänner och du innan trot dig kunna lita på henne som vän osv så tycker inte jag att du ska känna skuld i detta. I bland blir man blåst av folk.
Jag litar på mina vänner och förutsätter att de är shyssta, ärliga och respektfulla tillbaka.
Men ibland blir man blåst. Jag hade en granne som jag trodde var min vän och som hade nyckel hem till mig. Den här vännen rensade min sons spargris, plockade ur skafferiet, norpade toapapper, värmeljus mm när jag var på jobbet.
Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att någon var så jäkla fräck. Och jag skulle heller aldrig tro att någon var fräck att "sno" åt sig en parning med min hund heller. Sådana beteenden är ju inte friska.
:eek::wtf:
 
Hon var min vän. Därför det svider. Trodde inte hon skulle göra så mot mig.. Men jag var väl naiv. Flyttar härifrån snart pga detta. Tycker det är så vidrigt gjort mot en vän.
 
Hon var min vän. Därför det svider. Trodde inte hon skulle göra så mot mig.. Men jag var väl naiv. Flyttar härifrån snart pga detta. Tycker det är så vidrigt gjort mot en vän.
Men vadå? Gjorde hon detta med vilje? Hon kanske bara var lika ovetande som dig ...
Mina papillon tjuvparade i våras, de hoppade över en hööög grind, när jag var på övervåningen en kort stund.
Misstag sker och abortspruta finns i detta misstaget!!
 
Men vadå? Gjorde hon detta med vilje? Hon kanske bara var lika ovetande som dig ...
Mina papillon tjuvparade i våras, de hoppade över en hööög grind, när jag var på övervåningen en kort stund.
Misstag sker och abortspruta finns i detta misstaget!!
Ja det var ju uppenbarligen med vilje. I alla fall från den stund personen nekade abortspruta som TS till och med erbjöd sig betala.
 
Tror det var med vilken men jag förstår inte hur hon kunde neka abortspruta när hon inte har någon erfarenhet av valpar elr hundar över huvudtaget. Hon kunde inte ens göra ett ultraljud för att se hur många valpar det var för det var för dyrt. Ändå fick hon betala ett antal tusen för utrustningen till nappmatning få alla valpar var undernärda som var kvar
 
JAG fick begrava dom 5 döda valparna då hon "inte klarade av det". Jag fick inte ens hjälpa till med nappmatning
 
Man kan dock inte se på ul hur många valpar det är. Bara om det är en stor eller liten kull. Så egentligen gör man mest ul för att konstatera om tiken är dräktig eller inte. Men även efter ul kan tiken absorbera foster så inte ens det stämmer alla gånger. Röntgen är enda sättet att få ett hyffsat grepp om antal och det görs i slutet av dräktigheten.
Var det någon speciell utrustning för nappning av valparna? Jag köpte ny för ca 1 år sen och burken med ersättning plus flaska och olika "gummituttar" gick på strax under 700:-.
 
Tror det var med vilken men jag förstår inte hur hon kunde neka abortspruta när hon inte har någon erfarenhet av valpar elr hundar över huvudtaget. Hon kunde inte ens göra ett ultraljud för att se hur många valpar det var för det var för dyrt. Ändå fick hon betala ett antal tusen för utrustningen till nappmatning få alla valpar var undernärda som var kvar
Varför nappa dom? Dom hade ju en mamma:idea:
 
Dom var undernärda då dom puttats ner av när dom var 9. Dom klarade inte dia tiken och då dom har 2 ungar som springer runt tiken å en 1 årig hund så blev hon stressad och slutade producera mjölk vad jag förstod det som
 
Dom var undernärda då dom puttats ner av när dom var 9. Dom klarade inte dia tiken och då dom har 2 ungar som springer runt tiken å en 1 årig hund så blev hon stressad och slutade producera mjölk vad jag förstod det som
Puttats ner av att vara nio? Jag hade nio valpar i kullen och tiken höll dem (och sig själv) i överhull...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 473
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 538
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 192
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Hej, Har en blandras (jakthund) på 2,5 år som alltid har varit superlätt att ha och göra med kring människor. Han har aldrig haft någon...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp