Tokiga annonseringar

Ett antal år som lärare för nya svenska har nog satt sina spår. ;) Man blir bra på att lyssna sig till vad de skriver.

En klassiker är diktamensfyndet "ofar raskanin"
Vilket är helt logiskt om man hör ordet överraskning men inte har en aning om vad det är. :D

Haha!

Jag har rätt dålig fantasi och har tyvärr rätt svårt att förstå ord som inte är rätt stavade.
 
Ett antal år som lärare för nya svenska har nog satt sina spår. ;) Man blir bra på att lyssna sig till vad de skriver.

En klassiker är diktamensfyndet "ofar raskanin"
Vilket är helt logiskt om man hör ordet överraskning men inte har en aning om vad det är. :D
Bra metod för att läsa historisk text med ovan/ föga normerad stavning.
Och nynorska.
Uttala inte bara enstaka ord, utan lite av sammanhanget runt också så funkar det bäst.

"ofärdig ras-kanin" :rofl:
 
En man har lagt upp reklam för sin(?) butik. En sån liten butik med mycket utländska varor.
Det står namnet på butiken, men ingen adress, inte ens stad.
Det är runt 10 bilder på produkter i butiken och Alla har priser med 99 öre. Precis allt på varje bild.
Dessutom har dom skrivit det som: 10-99
Vilket i min värld egentligen tolkas som 10 till 99
 
Någon lägger ut en annons med bilder på robotdammsugare för 1100kr:

Dammsuger skälv både torr och vått.Oanvänd.

någon kommenterar -
"Den kostar ju 499 på rusta."
Säljaren svarar då" Då får du löpa där !!."

Typ finn fem fel.

Men hjälp! Sicket folk det finns!
 
Någon lägger ut en annons med bilder på robotdammsugare för 1100kr:

Dammsuger skälv både torr och vått.Oanvänd.

någon kommenterar -
"Den kostar ju 499 på rusta."
Säljaren svarar då" Då får du löpa där !!."

Typ finn fem fel.
Minns en annons i en köp-och-säljgrupp på Fb. En kvinna som fått dubbla exemplar av en kokbok i julklapp och ville sälja den ena. Jag påpekade att den såldes billigare på adlibris, men det tyckte inte hon var relevant :banghead::p:rofl:
 
Minns en annons i en köp-och-säljgrupp på Fb. En kvinna som fått dubbla exemplar av en kokbok i julklapp och ville sälja den ena. Jag påpekade att den såldes billigare på adlibris, men det tyckte inte hon var relevant :banghead::p:rofl:

Ja men du får ju tänka på att hon fått den då måste den ju varit extra värdefull!! :rofl:
 
Någon lägger ut en annons med bilder på robotdammsugare för 1100kr:

Dammsuger skälv både torr och vått.Oanvänd.

någon kommenterar -
"Den kostar ju 499 på rusta."
Säljaren svarar då" Då får du löpa där !!."

Typ finn fem fel.
Tycker sånt där är rätt vanligt och folk blir ju sura när någon påpekar vad saken kostar i butik. Det där var ju dock lite väl magstark prishöjning.
 
Här är inte en konstig annons, men konstigt svar.

Ett hundtäcke ligger ute på annons och en person varar "Jag är intresserad".
Liksom jaha? Vad händer härnäst?
 
Tycker sånt där är rätt vanligt och folk blir ju sura när någon påpekar vad saken kostar i butik. Det där var ju dock lite väl magstark prishöjning.
I en grupp jag är med i försökte en sälja ett skotarvrak för 110,000:- med skuren motor som inte gått på 10 år och var fotad i ett brännässlesnår. Han blev skitsur när flera påpekade att den varken var unik eller ens var bra när den var ny och att det fanns flera annonser på liknande från 30,000:- och uppåt. Svaret,,,,, "men skit it då jävla snålbönder". :rofl:
Gamla ruttna släpkärror för rejäla överpris finns konstant liksom balvagnar utan golv och med spruckna däck samt skrotfärdiga lantbruksmaskiner som stått under bar himmel sen 63. :laugh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den 14 maj för tio år sedan, 1996, lade jag upp mina första web-sidor på internet. Jag tycker att det kunde vara kul att uppmärksamma...
Svar
13
· Visningar
11 877
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp