tömkörningsbok

kol

Trådstartare
Behöver hjälp om en bra bok inom tömkörning med övmningar, som typ Kyras böcker om dressyr, finns det?
Jag har aldrig bläddrat i dom svenska böcker som finns så jag vet inte om där är övningar eller det bara är grundarbetet, och jag vill ha mer än det. Jag håller på att utbilda min Shettis inför sportkörning och på grund av kronisk sjukdom har jag otroligt dåligt minne så jag behöver ett stöd för minnet.
jag har alltså kunskapen och är ingen nybörjare men jag glömmer lätt bort stegen nu.
Jag förstår att ni inte kan ge boknamnen kanske, men uppfyller dom svenska böckerna kraven?
 
Fast har ni bläddrat i den? är det en bok med mycket övningar?
jag har köpt flera böcker med Anders Eriksson förut (men inte den) och är inte imponerad, det står inte mycket i dom.
fast sen har i ärlighetens namn det inte varit så tjocka böcker som denna är.
 
Behöver hjälp om en bra bok inom tömkörning med övmningar, som typ Kyras böcker om dressyr, finns det?
Jag har aldrig bläddrat i dom svenska böcker som finns så jag vet inte om där är övningar eller det bara är grundarbetet, och jag vill ha mer än det. Jag håller på att utbilda min Shettis inför sportkörning och på grund av kronisk sjukdom har jag otroligt dåligt minne så jag behöver ett stöd för minnet.
jag har alltså kunskapen och är ingen nybörjare men jag glömmer lätt bort stegen nu.
Jag förstår att ni inte kan ge boknamnen kanske, men uppfyller dom svenska böckerna kraven?

Kolla vad som finns på biblioteket då kan du låna ett gäng böcker och sen köpa det du vill ha. Om det inte finns på närmaste bibliotek så kan du be dem fjärrlåna böcker från andra bibliotek åt dig. Bibliotekarierna kan hjälpa dig.
 
  • Gilla
Reactions: kol
Det finns Bengt Blomquists bok Körning, utbilda och träna för tävling. Den behandlar det mest från utrustning, til inkörning och tävlingsträning.
 
  • Gilla
Reactions: kol

Liknande trådar

Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 805
Senast: pulkaskurk
·
Ridning Jag har tränat för en, bland AR-kretsar, känd och hyllad tränare i kanske 3 år nu. Jag sökte upp denna tränare för jag ville lära mig...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 142
Senast: Totola
·
J
Hästvård Här skriver vi oftast om problem o elände, för att få råd och stöd förstås, men nu tänkte jag leverera lite hopp till er som kämpat ett...
Svar
6
· Visningar
1 215
Senast: Novali01
·
  • Låst
Hästhantering Begreppet Horsemanship - God hästhållning/Gott hästmannaskap, grundar sig på de regler och lagar som styrs enligt Djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
23 563
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp