Top reiter - mjuka?

Muninn

Trådstartare
Jag panikköpte en Top Reiter JR Spezial eftersom vi stod utan passande bomsadel och min bomlösa sätter mig helt knasigt.
Det jag börjat fundera på är om inte stoppningen är väldigt mjuk? Jag tror min är gelstoppad, och den känns verkligen....gelé-aktig. så att man kan klämma ihop bossan rätt rejält.
Annars tycker vi sadeln är bra, inte megaoptimal för jag vill ha ändringsbar bom samt mer bogfrihet men den duger så länge. men jag undrar lite om alla top reiter är så mjuka?
 
Alla TR-sadlar är inte så mjuka, inte de ullstoppade. Jag har dock ingen erfarenhet av latexstoppade sadlar, så kan tyvärr inte svara på om din är normalmjuk eller inte, men syftet är väl att sadeln ska vara mer flexibel.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har två islandshästar varav den ena mycket kräsen med sadelval. Han gillar inte alls bomsadlar om de är över 35cm långa(har hittils...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 856
Senast: HannaZ
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 476
Senast: videnlis
·
Islandshäst I helgen hade jag tur att få prova en Top Reiter bomlös av en av tjejerna i stallet. Jag satt genast otroligt mjukt & skönt samt att den...
Svar
11
· Visningar
3 755
Senast: diny
·
Dressyr Jag har en Prestige Top Dressage som passar mitt sto med mycket manke kanonbra. Själv är jag inte lika nöjd även om sadeln är mjuk och...
Svar
10
· Visningar
2 404
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp