-Catherine-

Trådstartare
Jag blir knasig, ska det vara så svårt att hitta nån info om detta stängselaggregat?
Ikväll har jag sökt och sökt för att hitta information om effekten på detta, hur många joule uteffekten är och till hur långt (kort?) stängsel det räcker till, men jag hittar nada.

Det verkar som om Toro köpts upp och numer säljs som Swedguard, men Inte hittar jag något via det heller. Nog för att det är ett äldre aggregat, men nog borde det väl gå att hitta nån info nånstans?

Någon bukefalist som kan ge mig tips om vart jag kan hitta efterfrågad info eller kanske tom har ett dylikt agg och vet själv?
 
Tack!
Det är jättemärkligt att det inte går att hitta någon som helst information på nätet om något av de ädre aggregaten :(
 
Jag har försökt läsa på mitt Aggregat men det är oläsligt, så jag ger denna infon och hoppas du får ut nått av det. vad jag vet står siffrorna för Joulen så i så fall 2,5 J aggregat.
Jag kör med ett sånt på 1 km staket och har ordentligt med ström med skött staket utan förluster. Grannen har lånat aggregatet några gånger och han har ca 2,5 hektar mark och påstod att där var ström på tråden, dock tror inte jag att jag hade räknat med att shettisar i vinterpäls hade stannat inne. Vad jag kommer ihåg är aggregatet till för små till medellånga staket så upp till 3 km?
Mitt aggregat är förövrigt ett batteri aggregat och jag Jordar för 5 joule. med en sån här mätare gav mitt staket 4000v med kraftigt lysande lampor. 5000v lös också.. https://www.djurgardensridsport.com/PICTURE/1426-41-14-173.jpg
1426-41-14-173.jpg

nu är det renoverat av en kompis och ger mer än mätaren klarar att visa med kraftigt lysande lampor hela vägen, fast det var bara en skrytmening hehe.
 
Nu har jag rannsakat mitt minne efter hur aggregatet fungerat för mig i alla år, jag säger så här
Helst inte över 2 km om du har tråd som har ca 1 ohm per meter eller under, perfekta skarvar och ingen växtlighet som stör tråden. jag vet att när skarvarna började rosta så tappade jag nästan all effekt direkt, den tål inte att man glömmer trimma gräset under tråden och kräver perfekt jordning. det har också betydelse hur mycket agget har används, då kondensatorerna tappar effekt när dom börjar bli välanvända och då tål staketet ingen längd el annan belastning alls. Därför jag renoverade mitt, det funkade men vad jag än gjorde så hade jag nästan ingen spänning i staketet.
 
Är lappen på aggregatet borta? Annars står det ju där.

Jag hade ett förr, och ganska dålig kräm tyckte jag.
 

Liknande trådar

Anläggning Finns det någonstans på nätet där man kan ladda ned produktblad av lite äldre Toro-aggregat? Jag har googlat men hittar bara...
Svar
0
· Visningar
921
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 056
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp