Joyride

Trådstartare
Jag blir så satans torr främst i ansiktet efter duch, får smörja flera gånger för att det inte skall kännas torrt.

Tipps på vad man kan smörja med? Eller andra tipps?
 
Mina smalben blir som värst på vintern, dom flagnar och kan till och med bli såriga. För att hålla dom i schack smörjer jag ibland med vanlig babyolja :)
 
Har äntligen hittat den hudkräm som funkar på min torra hud, Beaute Pacifiques "Creme Metamorphique". Kombinerar med deras serum också. Jag använder dessutom olivolja som sminkborttagning vintertid. Och äntligen känns det inte som jag ska krackelera..!
 
I ansiktet använder jag Kanebo Sensai Silk Softening Lotion, finns om jag inte minns helt fel i light, moist och super moist. Jag blir precis som du supertorr i ansiktet efter duschen men denna funkar jättebra för mig, jag har moist. Kan tycka att den är i dyraste laget men den är jättedryg så den håller riktigt länge!
 
Smörj ansiktet innan duschen, med något som skyddar huden från vattnet. Duscha bara så ofta och så länge som du verkligen behöver - ofta kan duscen ersättas med tvättlapp i armhålor och skrev. Använd inte för varmt vatten, undvik duschtvål.
 
Jag blir så satans torr främst i ansiktet efter duch, får smörja flera gånger för att det inte skall kännas torrt.

Tipps på vad man kan smörja med? Eller andra tipps?

Tvätta inte ansiktet med något annat än typ kokosolja och smörja även med lite av det efteråt om du är torr. Gör ansiktsskrubb nån gång i veckan på socker, kokosolja och mjölk men ta jätteförsiktigt sådan inte skrubbar för hårt. Och så så naturligt smink som möjligt. Använd inga produkter med vatten i om det är kallt då de fryser och skadar huden, dvs de flesta krämer osv går bort om det är för kallt.
 
Kokosolja funkade inte för mig. Jag blev torr ändå. Har nu länge kört med Nivea Soft Creme. Billig, luktar gott och funkar faktiskt superbra :) ! Jag brukar blanda med lite grann bb-creme, för färgens skull. Men bara Nivea Soft är fullt tillräckligt för att min hud ska kännas och se bra ut.
 
Min hy blir supertorr väldigt fort när jag dricker för lite vatten, och även om jag slarvar med omega3/fet fisk.

Det tog lång tid innan jag förstod kopplingen torr hy - dåligt vätskeintag.

Tillägg: Återfuktande cremer i all ära, men även ansiktstvätten är superviktig! Om det stramar i huden efter att man tvättat ansiktet är tvätten alldeles för stark. Det kan också vara idé att använda ett ph-neutraliserande ansiktsvatten innan man smörjer sig efter tvätt.
 
Tillägg: Återfuktande cremer i all ära, men även ansiktstvätten är superviktig! Om det stramar i huden efter att man tvättat ansiktet är tvätten alldeles för stark.

Jag tvättar mig faktiskt aldrig med något medel i ansiktet (har inte gjort på länge), men min hy blir torr ändå av bara vatten...
 
Jag tvättar mig faktiskt aldrig med något medel i ansiktet (har inte gjort på länge), men min hy blir torr ändå av bara vatten...

Smörjer du med något efteråt?
Jag blir också torr av att tvätta med bara vatten, vatten är uttorkande för huden.
Jag tvättar med en oljebaserad ansiktstvätt från Maria Åkerberg, som jag tycker fungerar riktigt bra :)
 
Jag använder Hemp Face Protector från The body shop. Det är den enda mirakelkrämen som hjälper mot min äckeltorra vinterhy :up:
I love it!! (Suprise...!) Ibland har jag en tunn, långtidsverkande, ansiktsmask från deras Aloe Vera-serie Som "skydd" i duschen när ansiktet inte "klarar" mer vatten.
Undviker vatten i ansiktet så gott det går, just för att jag blir så förbänkat torr!
Ansiktsmasker regelbundet och bra "smörj" är att rekommendera.
Jag själv använder ju bara och enbart pprodukter från TBS men är sjukt nöjd med det! :)
Kör på hela kitet med "underlagsserum", återfuktande och mjukgörande serum + kräm (både morgon och kväll!) Min torra och känsliga hy är väldigt nöjd med det.
Och så återfuktande baskrämer/underlag + rengöring om jag sminkar mig. Vilket jag gör rätt sällan.
 
Jag är rätt trög... Vad föreslår du att man använder i så fall? För fukt?

Det här med krämer och dylikt är inte det jag är bäst på.
En återfuktande kräm. Jag använde förut Oliva, tvättkräm och dagkräm från apoteket (baserad på olivolja) men har bytt till Dermalogica, Ultracalming cleanser och Active moist och hyn har blivit slätare och lugnare + jag får mkt mindre acne sen jag bytte. De är olje/fettfria.

Man kan använda olja/fett som skydd mot avdunstning men inte som återfuktare i sig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
936
Senast: Tassa
·
Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
823
Senast: tuaphua
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 459
Senast: Badger
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
671
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp