Bukefalos 28 år!

Torr sårig hud

Mirre

Trådstartare
När det blir kallt ute blir 3 åringen helt otroligt torr i huden, speciellt på händerna. Där blir det rött och sårigt jättesnabbt. Har ni något bra tips på vad man kan smörja med?

Han har känslig hud kan tilläggas
 
Min treåring blir rödfrasig i ansiktet nu när det blev kallt. Jag var in på apoteket och blev rekommenderad att smörja med ceridal. Sagt och gjort och bara på ett par få smörjningar så är han mycket mindre röd. :)
 
Min treåring blir rödfrasig i ansiktet nu när det blev kallt. Jag var in på apoteket och blev rekommenderad att smörja med ceridal. Sagt och gjort och bara på ett par få smörjningar så är han mycket mindre röd. :)
Ok får kolla upp den salvan :)
 
Jag är själv väldigt torr i huden och hade en del exem som yngre. Något som fungerar och inte svider när jag är som torrast är vanlig olivolja som man lagar mat med. Man får smörja lite och ofta så det inte blir kladdigt.

Undvik lotions med alkohol i de svider som sjutton när man är torr.
 

Liknande trådar

Hästvård Ridskolan har en cob med en väldig udda hudåkomma som enligt veterinärär autoimmun. Hon är extremt känslig i huden på benen och hon får...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 492
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Någon som kan tipsa? Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns...
Svar
16
· Visningar
961
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
706
Senast: skiesabove
·
Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 154
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp