Torra läppar

MissFideli

Trådstartare
Nu med kylan kommer ju torrheten i huden. Det jag har mest problem med nu är läpparna. Inget jag testat håller mer än en kort stund. Vad tycker ni ä bra för läpparna i detta klimat?
 
De här är de bästa jag har haft:

rose_lipbalm_3.jpg


19258.jpg


WED-08838-1.jpg

Inte billiga men värda varenda öre :up:
 
Idomin läppbalsam är det enda som fixar mina läppar på vintern. Inte så snyggt med vita läppar, men det funkar och behöver inte ligga på hela tiden.
 
Kör försvarets hundsalva eller liknande och sen boostar jag då och då med att smörja in med fet kräm typ idomin att ha under natten.
 
Viktigast tycker jag är att smörja in ordentligt precis innan man släcker på kvällen så att det får verka hela natten när man sover. Då håller de sig mjuka resten av dagen också och det räcker med lite lätt underhåll men går inte under om man skulle glömma under någon dag.

Mitt absoluta favorit (och även det som används i amerikanska armén) är Carmex. Och det ska vara stiften som jag tyvärr bata hittat just i USA.
carmex%2Blip%2Bbalm.jpg
 
Och framförallt, drick massor av vatten. Många gånger är man sämre på det när det blir kyligare, men läpparna är något av de första som visar på att man druckit för lite.
 
Hjärtats hudsalva. Jag har testat vanliga cerat/nueva/etc och massor av dyra alternativ. Hjärtats hudsalva slår allt.
 
Jag tycker att Dr Lipp original nipple balm for lips är bäst av alla jag testat. Dock svårt att få ut det ur tuben om den blivit ordentligt kall så det är bäst att ha tuben i innerfickan.
dr-lipp-original-nipple-balm-for-lips.jpg


Tätt efter kommer Burt's Bees Beeswax Lip Balm

IMG_1325.jpg
 
Jukonsalva är det bästa. Funkar på torra läppar, armbågar, fötter osv. Den är billig och finns på varuhus. Jag får skicka kartongvis till vänner utomlands.

images
 
Jag använder bisalva som en vän har gjort från sina egna bin - det är det bästa jag någonsin använt! Smörjer in läpparna en till två gånger om dagen så håller det sig hur bra som helst, tidigare behövde jag fylla på konstant med vanligt lypsyl eller liknande eftersom läpparna i alla fall blev torra...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
936
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Köpte en ruffwear swamp cooler men tycker den kyler/håller kylan lika bra som vilken handduk som helst. I produktinformationen står det...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 094
Senast: Norma
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 316
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp