Torrhetsdöden

Springsteen

Trådstartare
Precis som trådens namn. Jag tror att min hy kommer att dö torrhetsdöden närsomhelst.

Ni med torr hud, vad använder ni för extremt återfuktande krämer? Min hy dricker nattcreme för väldigt torr hy 2-3 gånger om dagen. Sen återfuktande mask 2-3 gånger i veckan. Finns inte på kartan att använda dagcreme på dagen. Nu när det är höst så blir det såklart värre. Min hy blir torr, kliar och spricker.

Tips mottags hemskt gärna!
 
Clarins HydraQuench gör underverk med min hud! Finns både för "normal till torr" hud och till riktigt supertorr hud.
Kostar en rejäl slant men är otroligt dryg och räcker åtminstone ett halvår för mig.
Varför kan du inte använda dagcreme?
 
Fuktighetskoncentrat från Elsa Hjeronymus är det enda som biter på min stackars hud. Kan vara svår att hitta, men Matas brukar alltid ha den hos mig i alla fall. Ser ut såhär:

large.jpg
 
Precis som trådens namn. Jag tror att min hy kommer att dö torrhetsdöden närsomhelst.

Ni med torr hud, vad använder ni för extremt återfuktande krämer? Min hy dricker nattcreme för väldigt torr hy 2-3 gånger om dagen. Sen återfuktande mask 2-3 gånger i veckan. Finns inte på kartan att använda dagcreme på dagen. Nu när det är höst så blir det såklart värre. Min hy blir torr, kliar och spricker.

Tips mottags hemskt gärna!

Bra tvätt är måste för mig. Kör med en från Dermalogica.

Sen Boots no 7 serum Protect and Perfect Intense.
Sen A-vitaminkräm från hälsokosten. Den är rätt fet. Men den räcker inte till att hålla inne fukten med. Så på den har jag på de torrare områdena Dermalogicas intensive Moisture Balance. Kan också ibland blanda i lite av deras fuktmask i krämerna på värsta ställena. Brukar också ha ögonkräm från dermalogica runt ögonen.
Då funkar jag fint och behöver inte göra masker utöver det.

Sminkets kvalitet är också viktig. Vissa Foundations upplever jag återfuktar något. En del annat smink är döden för min hud.

Sen att hinka vatten och att äta cocos-fett tror jag stenhårt på också.
 
The body shops "drops of youth" och "smoothing serum under dag- och nattkrämer funkar suveränt bra för mig!
Sedan lägger jag en rejält återfuktande och ändå "lätt" bas vid sminkning.
Använder sällan puder annat än om jsg verkligen går "all in" med konturer o.s.v. och verkligen vill få fram skillnaderna.
Sedan milda rengöringsprodukter.
Jag är otroligt nöjd med allt jag använder från TBS men det enda jag aldrig någonsin vill vara utan är Drops of youth! Älskar den! :love:
Helst vill jag också ha smoothing serum men det går hyfsat bra utan :)
 
Sen jag började använda rengöringen Ultra Bland från Lush, vilket sen kompletterats med ansiktskrämen Skindrink (också Lush), har min hy blivit rejält mycket bättre. Fick också torrsprickor och det kliade som satan innan, och ovanpå det allergiska reaktioner på alla krämer jag tidigare testat (trots att de skulle vara allergivänliga och snälla).
I början använde jag ultra bland både som rengöring (kladda in i ansiktet, blöt en handduk med jättevarmt vatten, krama ur den och lägg mot ansiktet för att "ånga bort" det kladdiga) och som ansiktskräm på natten (samt på dagen om jag bara skulle vara hemma, man ser ut som att man stoppat ansiktet i smör). När huden började bli bättre började jag testa deras ansiktskrämer och fastnade för skindrink.

Kan helt klart rekommendera dig att testa! Himla skönt om det går att fixa huden med naturliga grejer som inte är djurtestade. Mot mig har dom alltid varit väldigt tillmötesgående och jag har fått hem generösa prover av allt möjligt för att kunna se om jag reagerar med allergi och om den aktuella produkten verkar funka innan ett köp. Priset är också väldigt trevligt! En liten burk Ultra Bland, som för mig räcker två månader, ligger på 99 kr.
 
Ursäkta trådkapet, men @cili , vet du om Lush har ögonsminksborttagning? (Varför ser det inte lika konstigt ut på engelska??)
Tål inte TBS kamomill-serie, tyvärr då det varit den som fick bort verkligen ALLT.
Har testat Mary Kay och några från apoteket (Eucerin och någon mer) den som jag inte minns namnet på har funkat bäst hittills, men inte optimalt, så jag tänkte om Lush kunde ha något alternativ, kanske.
 
Ursäkta trådkapet, men @cili , vet du om Lush har ögonsminksborttagning? (Varför ser det inte lika konstigt ut på engelska??)
Tål inte TBS kamomill-serie, tyvärr då det varit den som fick bort verkligen ALLT.
Har testat Mary Kay och några från apoteket (Eucerin och någon mer) den som jag inte minns namnet på har funkat bäst hittills, men inte optimalt, så jag tänkte om Lush kunde ha något alternativ, kanske.
Jag använder ultrabland till det och ångar bort
 
@Springsteen Har du provat att använda nattcreme på dagen? De är ju oftast lite fetare.

Sen håller jag med @cili om ultrabland. Jag använder också Love Lettuce ansiktsmask från Lush. Den gör huden supermjuk!

Sen har jag hört att kokosolja är bra för typ ALLT! Ansikte, hår, matlagning :up:
 
Precis som trådens namn. Jag tror att min hy kommer att dö torrhetsdöden närsomhelst.

Ni med torr hud, vad använder ni för extremt återfuktande krämer? Min hy dricker nattcreme för väldigt torr hy 2-3 gånger om dagen. Sen återfuktande mask 2-3 gånger i veckan. Finns inte på kartan att använda dagcreme på dagen. Nu när det är höst så blir det såklart värre. Min hy blir torr, kliar och spricker.

Tips mottags hemskt gärna!

Jag lade om mina vanor då ingen kräm hjälpte. Undviker att duscha dagligen och använder ansiktsrengöring som torkas av istället för att sköljas bort. När jag har duschat används en återfuktande lotion på hela kroppen (ofta något av apotekets märken) och en ansiktskräm från Vichy. Numera har jag sällan problem med torr hy.
 
Nu vet jag inte hur "illa" torr din hy är. Men dom gånger min hud varit som värst har jag faktiskt kört med Helosan.
Nu är min hud bättre tack vare tillskotten jag äter så nu kör jag på Doves "Extra dry skin" och jag är kär. :love:
 
Åh vilken bra tråd!

Jag har jätteproblem med det här. Använder Clinique moisture surge intense just nu och den räcker inte. Jag får torra fläckar och eksem som fjällar. Använder dock olivolja som punktbehandling på eksemen och det funkar grymt bra, bättre än de krämer jag fått utskrivet av läkare. Jag har hört att om huden fjällar är det fett den behöver(typ olja) och stramar den är det fukt. Min hy behöver nog båda. Försöker undvika att tvätta/blöta ansiktet för ofta också så det blir bara en gång per dygn, på kvällen när jag ändå måste ta av sminket.

Men nu ska jag kolla upp tipsen som kommit in här:bump:
 
Åh vilken bra tråd!

Jag har jätteproblem med det här. Använder Clinique moisture surge intense just nu och den räcker inte. Jag får torra fläckar och eksem som fjällar. Använder dock olivolja som punktbehandling på eksemen och det funkar grymt bra, bättre än de krämer jag fått utskrivet av läkare. Jag har hört att om huden fjällar är det fett den behöver(typ olja) och stramar den är det fukt. Min hy behöver nog båda. Försöker undvika att tvätta/blöta ansiktet för ofta också så det blir bara en gång per dygn, på kvällen när jag ändå måste ta av sminket.

Men nu ska jag kolla upp tipsen som kommit in här:bump:

Clinique innehåller inte direkt milda ingredienser. Det är rätt många som får problem av deras produkter.
Jag tål dem inte alls.

Läs på om mineraloljor och skaffa produkter utan sån skit! :)
 
Tusen tack för alla tips!

Jag använder Boots no 7 serum protect and perfect intense. Men tycker inte att den räcker till riktigt som serum för fukt men den gör att huden ser bra mycket bättre ut än utan! :up:

Har en rengöring som fungerar skitbra på mig, sedan jag började med den så har min acne försvunnit och jag slipper ha bölder i ansiktet!

Jag använder inte längre smink, utom maskara. I sådana fall är det primer som används av ett bra märke!

Clinique kan jag inte använda sedan jag fick hela ansiktet sönderbränt av mediciner och hudbehandling av en hudterapeut på en stor klinik i stockholm. :wtf: Har känslig hy och behöver milda produkter.

Bodyshop har jag bara dåliga erfarenheter ifrån. Vågar man testa igen? :o

Lush tycker jag om! Butiken jag brukade handla i lades dock ned, men man kan väl beställa från deras hemsida?
 
Precis som trådens namn. Jag tror att min hy kommer att dö torrhetsdöden närsomhelst.

Ni med torr hud, vad använder ni för extremt återfuktande krämer? Min hy dricker nattcreme för väldigt torr hy 2-3 gånger om dagen. Sen återfuktande mask 2-3 gånger i veckan. Finns inte på kartan att använda dagcreme på dagen. Nu när det är höst så blir det såklart värre. Min hy blir torr, kliar och spricker.

Tips mottags hemskt gärna!

Lush är bra.

Har fått tipset att nu när det går mot kallare tider använda krämer som inte innehåller så mkt vatten för när man då går ut så torkar huden ut mer. man ska väl egentligen inte gå ut med fuktig hud överhuvutaget kanske.

Jag har väldigt torr hud, använder lush handkräm och dermalogica duschkräm, ett danskt hudvårdsmärke som är helt suveränt för min väldigt känsliga hud är Beauté Pacifique skulle aldrig kunna vara utan deras produkter till ansiktet.
 
Precis som trådens namn. Jag tror att min hy kommer att dö torrhetsdöden närsomhelst.

Ni med torr hud, vad använder ni för extremt återfuktande krämer? Min hy dricker nattcreme för väldigt torr hy 2-3 gånger om dagen. Sen återfuktande mask 2-3 gånger i veckan. Finns inte på kartan att använda dagcreme på dagen. Nu när det är höst så blir det såklart värre. Min hy blir torr, kliar och spricker.

Tips mottags hemskt gärna!

Läs om MSM är mitt tips och börja med det. Jag har haft massa problem med huden, torra prickar över heeela benen. Har ätit msm i fem veckor och nästan allt är borta :). Man kan dock få ganska stora utrensningar så öka dosen successivt och lyssna på kroppen!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
822
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: super
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 444
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp