Tråd borta?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Brille

Trådstartare
Igår fanns det en tråd om hästen på tygeln Nu är den borta. Varför?
Flera långa läsvärda inlägg som lagts ner möda för att formulera bara bortslängda! Är det så användarnas intresse och engagemang ska hanteras? Om ett visst inlägg strider mot reglerna ta bort det men låt tråden vara kvar!
 
Den var fullkomligt ot, folk hackade på varandra. Inte så konstigt att den inte fick vara kvar. Kanske du kan starta en egen tråd om vad "i form" innebär :idea:
 
Fast så farligt var det ju inte. Det hackas ju i var och varannan tråd, i synnerhet om ämnet är lite "hett". Så vore det bara för det då skulle trådar försvinna titt som tätt. Men den kanske kommer tillbaka i redigerad form. Annars hoppas jag vi får en bra förklaring på varför den tagits bort helt.
 
Jag håller med om att mitten av tråden var en kakafoni av personangrepp och pajkastning. Jag förstår att Ameo såg den som förverkad.

Vilket är trist för nu på slutet tycker jag den blev mycket intressant, och pajkastningen hade helt upphört.
 
Antagligen för att där i något inlägg stod något inte så smickrande mot moderatorer ;)
Det får vi verkligen hoppas att det inte handlar om. Din del där var verkligen befogad. Tycker inte det är ok att moderator går in tar parti i ett läge där det osar mobbing och personangrepp, och dessutom ställer sig moderator på "mobbarnas" sida. Nej dina inlägg var verkligen nödvändiga för att få stopp på det som var på gång där.
 
Antagligen för att där i något inlägg stod något inte så smickrande mot moderatorer ;)
Det får vi verkligen hoppas att det inte handlar om. Din del där var verkligen befogad. Tycker inte det är ok att moderator går in tar parti i ett läge där det osar mobbing och personangrepp, och dessutom ställer sig moderator på "mobbarnas" sida. Nej dina inlägg var verkligen nödvändiga för att få stopp på det som var på gång där.

Jag vet inte om det är mitt inlägg ni syftar på?

Jag skrev det inte i egenskap av moderator (då är jag tydlig med det) och dessutom menade jag det inte som att ta någons parti, jag menade bara att jag inte tolkar två utropstecken som översitteri på något sätt och det var också anledningen till att jag avslutade mitt inlägg med en :).

Sen är det också så att om man tycker att moderatorerna agerar fel så är det mer konstruktivt att rikta frågan till @Gunnar direkt eller lägga en sån här tråd på Om Bukefalos istället för att skriva insinuanta inlägg i en tråd på Ridning.

För övrigt har jag inte haft med modereringen av den här tråden att göra överhuvudtaget.
 
Jag vet inte om det är mitt inlägg ni syftar på?

Jag skrev det inte i egenskap av moderator (då är jag tydlig med det) och dessutom menade jag det inte som att ta någons parti, jag menade bara att jag inte tolkar två utropstecken som översitteri på något sätt och det var också anledningen till att jag avslutade mitt inlägg med en :).

Sen är det också så att om man tycker att moderatorerna agerar fel så är det mer konstruktivt att rikta frågan till @Gunnar direkt eller lägga en sån här tråd på Om Bukefalos istället för att skriva insinuanta inlägg i en tråd på Ridning.

För övrigt har jag inte haft med modereringen av den här tråden att göra överhuvudtaget.
Det må så vara, men oavsett i vilken egenskap man går in och svarar så är det inte ok att lägga mer bränsle på en trend som redan blivit mobbingbetonad. I synnerhet om man är moderator på forumet. För det handlade ju inte "bara" om utropstecknen i ett av inläggen att det blev infekterat. När flera gaddar ihop sig och börjar "driva" då är det dags att sätta stopp, inte som du gå in hålla med och tycka den drabbade överreagerar och därmed driva mobben än mer framåt. Ärligt så tycker jag det är illa, oavsett om man är moderator eller ej, men en moderator bör verkligen tänka efter mer än alla andra.
 
Ja jag hade gärna gaggat på mera om sitsträning, men det var ju iofs OT. Vi kanske får starta en ny tråd :)?
Va tråkigt att tråden försvann, nu får jag aldrig veta vad ni svarade på det sista inlägget jag skrev.
Förresten det var du som höll på med akademisk ridning? Vet jag skulle frågat vad det egentligen är för skillnad på akademisk gentemot "klassisk" ridning? Kanske borde starta en tråd där vi kan ta upp alla sådana frågor? :p
 
Va tråkigt att tråden försvann, nu får jag aldrig veta vad ni svarade på det sista inlägget jag skrev.
Förresten det var du som höll på med akademisk ridning? Vet jag skulle frågat vad det egentligen är för skillnad på akademisk gentemot "klassisk" ridning? Kanske borde starta en tråd där vi kan ta upp alla sådana frågor? :p

Skillnaderna är ganska stora även om grunderna egentligen är exakt dom samma, men ja, starta en tråd isf ;).
 
Kl

Märkligt att två utropstecken i ett uppmuntrande svar till ngn skulle bli en grej öht . Känns väldigt märkligt och otrevligheter som kom från @RedHyuuga ifråga om det att det skulle innebära att ngn är besserwisser etc och att jag bemötte den reaktionen så förstår jag mkt väl att tråden togs bort .

Tråden startad av @RedHyuuga handlade om hur man öht vet / känner att hästen går i form/ på tygeln och samtliga svar på den frågan var väldigt produktiva och informativa. Hur TS responderade och utifrån det avledde tråden lär vara anledningen till "tjafset" inget annat .
 
Senast ändrad:
Kl

Märkligt att två utropstecken i ett uppmuntrande svar till ngn skulle bli en grej öht . Känns väldigt märkligt och otrevligheter som kom från @RedHyuuga ifråga om det att det skulle innebära att ngn är besserwisser etc och att jag bemötte den reaktionen så förstår jag mkt väl att tråden togs bort .

Tråden startad av @RedHyuuga handlade om hur man öht vet / känner att hästen går i form/ på tygeln och samtliga svar på den frågan var väldigt produktiva och informativa. Hur TS responderade och utifrån det avledde tråden lär vara anledningen till "tjafset" inget annat .
Fast nu får du allt ge dig. Det handlade inte alls om några utropstecken, dom var bara "droppen" som fick bägaren att rinna över. ReHuuga var inte alls otrevlig, bara frågande och undrande. Det är alla dessa "besserwisser" som inte tål att få sina "goda" råd ifrågasatta, inte ens fast det klart och tydligt framgick att RedHyuuga inte riktigt hängde med i alla begrepp och vad dom innebar, klarar man av att bli ifrågasatt, det är DET som är problemet och inget annat. EN person kan omöjligt skapa sådan osämja om denne dessutom startat tråden och väl själv bäst vet vad denne var ute efter och dessutom förklarar om och om igen att denne inte förstår. Ska DET vara så himla svårt att FÖRSTÅ?

Vad sjutton behövde man dra in TS häst i sammanhanget för tex? Och att påstå att den inte var någon "gångartshäst", fast den besitter precis lika många gångarter som vilken annan topphäst i dressyr som helst, och vad sjutton hade det med frågeställningen att gör öht, huruvida hästen man rider har "gång" eller inte? Det kan man undra. Det osar skitsnack och behov av att "trycka ner" så det bara skriker om det.

Inte konstigt att man börjar fundera på vad folk är ute efter, i synnerhet om man inte är insatt i alla begrepp i "dressyrvärlden", att man går i försvar då, när dessutom fler och fler ansluter sig till tjafset och "drevet" är igång. DU om någon borde kunna läsa mellan raderna och även inse att man kan vara "ny" på området dressyr och ridning på det här forumet och därmed inte alltid ha helt klart för sig vad folk menar när dom skriver, dessutom när dom är direkt otrevliga i tonen i sina svar. Klart att man reagerar, det är mänskligt.
 
Vad sjutton behövde man dra in TS häst i sammanhanget för tex? Och att påstå att den inte var någon "gångartshäst", fast den besitter precis lika många gångarter som vilken annan topphäst i dressyr som helst, och vad sjutton hade det med frågeställningen att gör öht, huruvida hästen man rider har "gång" eller inte? Det kan man undra. Det osar skitsnack och behov av att "trycka ner" så det bara skriker om det.
TS frågade nåt i stil med "Hur vet jag om min häst är en gångartshäst?!" Och någon svarade "Din häst är ingen gångartshäst". Varpå någon tyckte det var fult svarat. Jag fattar verkligen inte hur det kunde tolkas som ett fult svar.
Ts fortsatte med att skriva nåt i stil med "Hur vet du vad min häst är och inte är:meh:" Med någon sorts smirkande smiley. Det tycker jag var bra fulare.
 
Den förra tråden blev ju lite grann som en hydra. Varje gång någon skrev en förklaring på en fråga så dök två nya frågor upp istället. När det kom svar på de två nya frågorna så resulterade det i fyra nya frågor osv. Ingen verkade dock kunna förklara något som helst på ett begripligt sätt så att TS förstod. Snarare blev förvirring bara större därav mitt inlägg om att TS kanske skulle använda sig av andra sätt att ta in kunskapen på.
Det ÄR jättesvårt att beskriva en känsla i text och att lära sig att rida och känna hur hästen rör sig är i princip omöjligt att läsa sig till. Man måste prova och känna själv. Sen vet vi väl alla här att rida lär man sig inte på en kafferast. Det krävs många års träning om man inte är en extrem naturbegåvning och t o m då krävs träning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp