Tråd för oss mogna återfallsryttare

norrland65

Trådstartare
Ja, som rubriken säger - finns det fler mogna återfallsryttare som kämpar för att komma ut på dressyrbanorna? :)

Om det finns fler som mig -återfallsryttare i mogen ålder som drömmer om att komma ut på dressyrbanorna - vore det kul om vi kan peppa varandra! I med- och motgång, på väg mot att våga göra en start.

Jag kämpar på och hoppas kunna starta en lättare klass innan säsongen är slut. Just nu känns det långt bort - men skam den som ger sig. :)
 
Om 18 år räknas som mogen ålder så är jag med! Slutade rida som 5 åring typ pga sjukdom. Började igen när jag var 18 och nu är jag 23 :)

Kämpar med min andra häst och hoppas på att kunna ut och tävla i höst! :up:
 
Mogen ålder är relativt! :) Alla vi som kämpar på med att komma ut på dressyrbanorna kan stötta varandra.
Jag är något äldre :p och har aldrig tävlat... Men nu har jag fått ilet, och tränar för att kunna starta nån lätt klass innan året är slut. :)
 
Blev inte så mkt med tråden..... Har Ts startat ännu?:) Jag ska starta LC:2 nästa helg *hjälp* Haft hästen snart 2 år. Har våra issues i dressyren, men mkt bättre o jag har lärt mig sitta ner hjälpligt i traven. Så det kändes som det var dags, mest för o kolla läget. Ville börja med kort bana, o det finns inte så mycket för storhäst.
 
Blev inte så mkt med tråden..... Har Ts startat ännu?:) Jag ska starta LC:2 nästa helg *hjälp* Haft hästen snart 2 år. Har våra issues i dressyren, men mkt bättre o jag har lärt mig sitta ner hjälpligt i traven. Så det kändes som det var dags, mest för o kolla läget. Ville börja med kort bana, o det finns inte så mycket för storhäst.
Kommer säkert gå bra, lycka till! Jag är väl inte riktigt återfallsryttare, har bara haft tävlingsuppehåll vid hästbyte eller skador. Men, jag startade min första lokala tävling som 34-åring, är nu 44, så vad det gäller mogen ålder kvalar jag in i alla fall :)
 
Vad roligt! Jag slutade rida när jag var 16 år och har nu börjat igen, 7 år senare, då min mamma köpte häst för 3 månader sedan. Jag har tappat massor, både mod, koordination och känsla och det kommer nog ta lång tid innan jag är tillbaka igen.

Vi har som mål att komma ut och tävla dressyr men just nu känns det som att det är långt borta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 987
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 433
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 829
Senast: Niyama
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp