Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en underbar ridtur på bästa hästen :love: har jag har tagit flera stora beslut i kväll :):o:(:cry:O_o,bara att sätta igång även om en del kommer ta lite längre tid att lösa än andra, några kluras dock på ännu :cautious:
 
Har bränt nacke och axlar efter att ga väntat på bussen i en halv evighet.
Hunden är ff inte bra men ligger och sover i min säng just nu.
 
Har precis betalat räkningarna, skönt att ha det gjort men synd det gör att summan på kontot minskar.
Kan man inte uppfinna ett botemedel mot att summan minskar? Den som lyckas borde ta patent på det fort fort :p;)
 
Med tanke på veterinärräkningen denna månad så är det rätt skralt på kontot, men hunden går först.
Tack o lov är hon försäkrad.

Hoppas nu hon klarar sig utan mer problem
 
Svår svår svår beslutsångest.
Huset jag kan få möjlighet att hyra är ju nedgånget till viss del, men det har sin charm och ligger sist när man kör ut ur samhället.
Kräver nog lite pyssel men inget akut förutom en elsak som hv får fixa i så fall.
Men... Dotra får längre till kompisarna och hon får inte åka buss för sin pappa så jag blir tvungen att åka med henne till och från skolan varje dag.
Suck
 
Inte lätt beslut Sonic76, för och nackdelar att väga av noga.
Sen beror det ju på varför man vill/funderar på att flytta hur mycket det är värt i jobb, tid, besvär och vilken standard man kan tänka sig på nytt ställe.
Hoppas du kommer fram till något som känns bra hur du än gör.
 
Sitter och letar efter en stor fågelbur, hittat 2 nymfparakiter jag vill ha men verkar som deras bur som följer med är för liten(?) fattar inte riktigt jordbruksverkets regler, antingen är jag trög eller trött.
Kollat blocket och googlat men tja går så där.
Kan ej bygga själv pga. kroppen annars vore det en bra ekonomisk lösning.
Ebay har en del men hur funkar det och sen de där med frakt och hämta, öööh ca 90 kilo bur och ingen bil, hmmz
Ska se om jag hittar någon slags fågelsida med annonser kanske?
 
Jag hittade en stor fågelbur på Tradera genom ett företag. Den står på hjul. Sen kunde jag hämta den i stan jag bor i.
 
Jag hittade en stor fågelbur på Tradera genom ett företag. Den står på hjul. Sen kunde jag hämta den i stan jag bor i.
okej, intressant. Jag får nog ta och leta på tradera, tack Pigalle :)

Hittade, den är för litenför att vara godkänd enligt reglerna tyvärr.
 
Senast ändrad:
@hallonsaft

Det var några år sen jag hittade den nu. Men är nåt tyskt märke för den fanns på nätet sen såg jag. Rätt billiga med tanke på storleken.


Åska och regn här nu, tur man är ledig idag:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
555
· Visningar
29 452
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 940
Senast: Lingon
·
Samhälle Klockan är knappt lunch och jag har sett flertalet personer (obs som framstår som rätt "normala") lagt ut grattis på internationella...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Badger
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp