Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gödslar med torvblandad hästgödsel, rätt så rikligt... Men får fundera på om jag ska lägga på lite mer.
Det brukar vara dålig med kväve i hästgödsel och torv har ju inte någon direkt näring alls. Men kvävebrist brukar visa sig som att de äldre bladen blir gula först :/.
 
Jag funderar på om det är kvävebrist. Jag får köpa lite NPK eller vad man nu har i växthus.
Hönsgödsel har bra kväve innehåll och innehåller ju en del spårämnen med om det skulle vara något sådant. Tomater brukar man ju använda flytande gödsel som man tillsätter när man vattnar. Jag brukar slamma upp lite hönsgödselpellets i vattenkannan späder så det blir samma färg som te och vattnar sedan med det 1-2 ggr i veckan. Funkar även med nässlor, vallört och liknande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 385
Senast: Vallmo
·
Körning Jag börjar faktiskt vara orolig då jag hör så mycket konstiga historier. Jag har en 2-åring som jag tömkört en hel del och han har gått...
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp