Trädgården 2017 - del 3

Härligt!

Vi skördade och åt vårt enda(!) äpple igår. Vi identifierade det till transparent blance trots att det hade en liten rödlätt rodnad på ena sidan. Bra, för den pollinerar båda sorterna jag planerat att ympa in på trädet i vår. :)
Jag kan för 3e året i rad gödsla med dessa äpplen som jag tror är samma som dina,bara lite otur att dom redan börjar bli klara för jag hade tänkt ta med merparten till höstmarknaden o musta dom.
Finns det någon i min närhet eller som är på genomresa som vill ha plommon och/eller äpple så bara stanna till.
 
Jag kan för 3e året i rad gödsla med dessa äpplen som jag tror är samma som dina,bara lite otur att dom redan börjar bli klara för jag hade tänkt ta med merparten till höstmarknaden o musta dom.
Finns det någon i min närhet eller som är på genomresa som vill ha plommon och/eller äpple så bara stanna till.
Åh plommon!

jag hade en sorts plommon på gården som självsådde sig hysteriskt De var gulröda och oerhört goda. Trodde det var någon vanlig sort men har inte hittat den hos någon annan granne och de som köpte gården vill jag inte komma i närheten av.....
Eftersom de verkar vara väldigt härdiga här i våra trakter så vore det ljuvligt att få tag i några plommon så jag kunde så några...

Förädlade sorter vill gärna dö efter några år. Bor i zon IV.
 
Åh plommon!

jag hade en sorts plommon på gården som självsådde sig hysteriskt De var gulröda och oerhört goda. Trodde det var någon vanlig sort men har inte hittat den hos någon annan granne och de som köpte gården vill jag inte komma i närheten av.....
Eftersom de verkar vara väldigt härdiga här i våra trakter så vore det ljuvligt att få tag i några plommon så jag kunde så några...

Förädlade sorter vill gärna dö efter några år. Bor i zon IV.
Helt värdelös bild men detta är min andra sort,dom är inte klara än utan ligger ca 14 dagar efyer dom blå,blir gula med en svag rodnad och större än dom blå,jätte smaskiga.
Vill du ha kärnor? För jag antar att du inte vill att jag ska skicka dig plommon? :)
i7meeJr.jpg
 
Jag kan för 3e året i rad gödsla med dessa äpplen som jag tror är samma som dina,bara lite otur att dom redan börjar bli klara för jag hade tänkt ta med merparten till höstmarknaden o musta dom.
Finns det någon i min närhet eller som är på genomresa som vill ha plommon och/eller äpple så bara stanna till.

Var behöver man befinna sig för att vara på genomresa? Jag älskar både plommon och äpplen och ska dessutom på en liten roadtrip med ena hunden fre-lö den här veckan. :angel:
 
Även här börjar det bli problem med zucchinin. Tog in två stora nu där jag fick ta bort i ena änden och jag har minst 10 frukter som ruttnat totalt på plantan :(
 
Helt värdelös bild men detta är min andra sort,dom är inte klara än utan ligger ca 14 dagar efyer dom blå,blir gula med en svag rodnad och större än dom blå,jätte smaskiga.
Vill du ha kärnor? För jag antar att du inte vill att jag ska skicka dig plommon? :)
i7meeJr.jpg
Självsår de sig? I så fall vill jag ha.
PMar i så fall.
 
Nu ligger jag på sängen på Rattugglan ett stenkast från @dobbis och tänker på plommon. Jag kom iväg sent och blev sedan ännu mer sinkad av en olycka i höjd med Hallstahammar. Vi ska på lure coursing imorgon och sedan åka hem direkt igen på kvällen. Annars hade jag nappat på plommonen! :d
 
Nu ligger jag på sängen på Rattugglan ett stenkast från @dobbis och tänker på plommon. Jag kom iväg sent och blev sedan ännu mer sinkad av en olycka i höjd med Hallstahammar. Vi ska på lure coursing imorgon och sedan åka hem direkt igen på kvällen. Annars hade jag nappat på plommonen! :d
Men vilket skit,dom blå plommonen är på gränsen,man får sålla när man plockar då en del är väääääääääl mogna :yuck:
Dom gula tar ett par veckor till men där såg jag att en del har ruttnat på trädet :confused::crazy:
Lycka till i morgon ! Var i Mariestad är ni på LC?
 
Men vilket skit,dom blå plommonen är på gränsen,man får sålla när man plockar då en del är väääääääääl mogna :yuck:
Dom gula tar ett par veckor till men där såg jag att en del har ruttnat på trädet :confused::crazy:
Lycka till i morgon ! Var i Mariestad är ni på LC?

Jag vet inte exakt (jag ska strax ge mig iväg för att följa skyltar dit), men det är i närheten av ridskolan. :)
 
Lycka till idag

+dobbis

Tack för lycka till! Jag tror att Gaia är i ganska bra form faktiskt, men det är ett stort startfält attans massa bra hundar från fyra olika länder och jag är lite orolig över att hon ska lottas med för snabb hund (hon brukar få lite svårt att stå på benen när hon måste jaga ikapp). Men huvudsaken är att kommer i mål hel och glad!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 784
Senast: Snurrfian
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
64 65 66
Svar
1 317
· Visningar
43 544
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
514
Hemmet Jag tänker köpa ytterligare en solcellsslinga till trädgården och började fundera på om det finns med utbytbara batterier, eller om hela...
Svar
0
· Visningar
143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp