Tränare med erfarenhet av travare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Filifjonkan_

Trådstartare
Var hittar man en sån? Finns de ens? :crazy:

Nu behöver jag verkligen en sån tränare. Som ridit till travare och har mångårig erfarenhet. Jag och pållan behöver hjälp, nu när vi känner varandra osv, är det dags att börja träna lite seriöst. Jag känner själv att jag inte klarar av att skola henne själv, då mitt självförtroende inom ridningen konstant körs i botten av att det barkar helt åt skogen med pållan, hon sticker, lyssnar inte osv osv...

Får henne inte ens att jobba i form, öht, och det känns inte speciellt bra.

Någon som har erfarenhet av travare, som vill ge mig tips?
(Har alltså ridit ex antal år på ridskola, för tränare etc, inom både western, engelsk skolridning, även lärt mig endel grunder inom nh mm, detta tillsammans med en skopa erfarenhet från att ha ridit allt från obildade travare till välutbildade dressyrhästar, jag är alltså inte helt ute och cyklar, men just nu känns det så.)
¨
Kanske någon som rentav känner till en tränare som hållit på med travare, runt katrineholm där jag bor?

Jag är tacksam för allt jag kan få tag i!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Barrow
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 070
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 127
Ridning Hej! Jag skulle vilja ha inspiration på hur ni andra rider fram era dressyrhästar. Det är högst individuellt SÅKLART men kul att höra...
Svar
8
· Visningar
1 000
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp