Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träning idag! Jag och kollegan ska strax mötas på gymmet - så välbehövligt! Vikten går fan inte neråt, så behöver börja ta tag i kaloriräkning igen. Det och mer träning så... :p
 
Jag och dottern tog en ridtur tillsammans idag efter frukost :love: Sen har jag gått en massa steg när jag jagat häst i hagen två ggr och fixat med hö, vatten, foder och allt för ikväll har maken fixat någon hemlig resa åt mig så vi ska sova borta i natt och jag vet inte vart vi ska :nailbiting:
Vi ska bada och dricka öl iallafall, så mycket vet jag :p
 
Idag blev det mer en ordentlig dag på gymmet! Började med en timma på löpbandet, med en halvtimma löpning och resten av tiden som uppvärmning/nedvarvning. Sedan blev det benpress i tre omgångar och lite fler bensaker och tja, massa annat. Kände mig sådär nöjt trött i kroppen efteråt! Nu blev det lite lunchpaus och sen ska jag gå ut på en promenad :)
 
Jag och dottern tog en ridtur tillsammans idag efter frukost :love: Sen har jag gått en massa steg när jag jagat häst i hagen två ggr och fixat med hö, vatten, foder och allt för ikväll har maken fixat någon hemlig resa åt mig så vi ska sova borta i natt och jag vet inte vart vi ska :nailbiting:
Vi ska bada och dricka öl iallafall, så mycket vet jag :p
Det låter lovande (såvida badet sker inomhus alltså)! Ha så mysigt :)
 
Här har det också blivit lite vinter minsann. Jag hade tänkt ta en liten löptur då det är en sådär sanslöst vacker solig vinterdag ute, men fick tänka om när jag klev utanför dörren och insåg att i princip alla trottoarer och småvägar är täckta av blankis.

Jag halkade bort till gymmet istället, men eftersom jag var där senast i går kväll och hade ställt in mig på uteträning idag kände jag mig inte överdrivet inspirerad... Well well, det blev ett bra pass med push för överkroppen och pull för underkroppen i alla fall. Avslutade med 5 minuters rask löpning på löpbandet samt 3x30 s deadmills eftersom jag fortfarande kände mig lite springsugen (något som händer ungefär tre gånger om året).

Imorgon är det tänkt att jag ska ut till stallet en sväng, så då blir det lite härlig motion av det slaget! :)
 
Maken hade fixat en hotellnatt i stan :love: Vi badade bubbelbad, drack öl, slappade på rummet, åt god mat på restaurang och såklart hotellfrukost :love: Han kan min man :heart Detta var min födelsedagspresent från honom och den blev ju bara perfekt!

Nu är vi hemma igen och har hämtat barnen. Idag ska vi försöka städa lite, motionera hästar, leka i snön och träna :)
 
Så, körde dag två på utmaningen och la sen på rumppasset efter det. Svider redan rejält i låren, så det där passet tar nog där det ska. :p

Här är fortfarande vinterväglag, och jag är kluven som tusan på hur jag ska göra. Båda hästarna klättrar redan på väggarna trots mycket hagtid. Stora ponnyn går ju att brodda, Lilleman som är oskodd halkar ju å andra sidan inte runt lika mycket och han slipper klamparna. Jag jobbar tisdag och onsdag som det ser ut nu, och velar lite mellan att köpa broddar då eller om jag ska ringa veterinären imorgon och försöka få vaccinationen gjord nu istället så att jag ändå har det gjort (stora ska vaccineras inom ett par veckor ändå). Hagen och vägen till och från hagen är alltså inte halkig, så hästen behöver i så fall broddar enbart för ridningen.
 
Jag har haft en kanonbra helg! :) Vi har en del snö och det har varit fantastiskt väder hela helgen, 5-10 minus och sol :love: Igår styrketränade jag (marklyft och militärpress) och så blev det ridning på snötäckt ridbana (med hyfsat underlag, skönt) vilket var superkul! Vi turas om med hästarna så jag red både stora pålle och lilla fjordis. Lyckades inte fatta galopp på någon av dem men andra saker gick bra :D

Idag har jag sprungit i sol och pudersnö och det var underbart :love: Sån energiboost! Det är sjukt hur mycket jag påverkas, SÅ glad att det märks att det blir ljusare och ljusare nu för varje dag som går!
 
Idag har jag sprungit i sol och pudersnö och det var underbart :love: Sån energiboost! Det är sjukt hur mycket jag påverkas, SÅ glad att det märks att det blir ljusare och ljusare nu för varje dag som går!

Alltså ja! :love: Här var det fortfarande ljust/inte helt mörkt vid kvart i fem idag. Så jäkla skönt med varje minut längre dagsljus.
 
Äsch, det blev världens snöoväder här idag så jag lyckades inte ta mig ut till stallet. Tågen var inställda och eftersom de inte har vinterdäck här kände jag inte för att ge mig ut på vägarna och försöka ta mig dit på det viset... Så det fick bli en långpromenad i snön följt av varm choklad framför brasan istället, och så satsar jag på stallet nästa helg!

Landar alltså på två träningspass denna veckan vilket jag inte är helt nöjd med, främst för att det är yttre omständigheter (läs: jobb och väder) som gjort att jag missat två tillfällen. Nåja, det blir nya tag nu i veckan som kommer! Planen är som följer:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, gruppträning med fokus styrkelyft på gymmet (nytt pass, så jag har ingen aning om hur man bäst beskriver det egentligen).
Onsdag: 6 km transportpromenad, spinning.
Torsdag: 6 km transportpromenad, överkroppspass på gymmet.
Fredag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Lördag/söndag: Ridning & stalljobb.

Inte helt idealiskt med träning tre dagar på raken sådär, men det får bli så den här veckan! Känner mig peppad :)
 
Jag har haft två rätt lugna träningsveckor eftersom jag bara varit hemma tre dagar på 2,5 vecka. Men nu är ordningen återställd och imorgon ska jag köra vidare med MadCow-programmet. Har fem veckor kvar som jag ska tröska igenom, sen ska jag ta en lite lugnare vecka innan jag kör igång med ett annat program. :up:

Parallellt med detta ska jag jobba vidare med att lära mig olympiska lyft. Hoppas få in ett PT-pass innan månadsskiftet så jag får något att utgå ifrån.

Å så ska vikten ner lite också. 9 kg är målet i första etappen, sen får jag utvärdera. Mycket nu. :D
 
Jag har haft två rätt lugna träningsveckor eftersom jag bara varit hemma tre dagar på 2,5 vecka. Men nu är ordningen återställd och imorgon ska jag köra vidare med MadCow-programmet. Har fem veckor kvar som jag ska tröska igenom, sen ska jag ta en lite lugnare vecka innan jag kör igång med ett annat program. :up:

Parallellt med detta ska jag jobba vidare med att lära mig olympiska lyft. Hoppas få in ett PT-pass innan månadsskiftet så jag får något att utgå ifrån.

Å så ska vikten ner lite också. 9 kg är målet i första etappen, sen får jag utvärdera. Mycket nu. :D

Vad kul att du ska börja med olympiska lyft! Så himla kul att träna :bump: :bump:
 
Jag hängde på mina systrar på ett träningspass på Actic igår. Var tydligen medlemsdag och vi hamnade på en konceptklass där man körde 20 min av nån cardio-nånting klass, 20 min box-nånting fast med resistance-bands och sen 20 min step/styrka. Flåsigt var det ju men kan inte säga att jag var särskilt förtjust.. :p Stepen var helt ok men den där box-grejen kändes bara konstig och obekväm imo haha. Jaja, kul att träna med mina systrar :up:

För övrigt seriös träningsvärk i rumpa o hamstrings efter tors/fre och blir nog morgonpasset i boxen imorgon som frågar sparka igång veckan :)
 
Blev träning hemma ikväll :) Körde ett helkroppspass och avslutade med att stretcha och massera onda punkter på sätesmusklerna. Det gör så ont att använda den där bollen så jag står nästan inte ut :arghh: Behöver göra det oftare så kanske det släpper lättare.
 
Förra veckan blev som följande:
Måndag - 70 minuter promenad med stora ponnyn, 20 minuter promenad med shettisen och typ 3,5 km promenad utanför stallet.
Tisdag - coreträning innan jobbet. Ursprungsplanen var en promenad med ponny också, men fick stryka det på grund av snön.
Onsdag - vila, jobb hela dagen.
Torsdag - vila, jobb hela dagen.
Fredag - oplanerad vila på grund av snön.
Lördag - dag ett på utmaningen, plus benpass.
Söndag - dag två på utmaningen och rumppass.

Jag är nöjd över att jag, trots jobb flera dagar, lyckades rädda upp min egen träning och få till tre pass och en promenad. Hästarna kan jag inte göra så mycket åt just nu, kan köpa broddar först i morgon. Har vräkt ner ännu mer snö i natt. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 878
· Visningar
60 315
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 067
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 970
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
90 372
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp