Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Vaccinerad och klar! Blir typ arg på mig själv för att jag sjåpat mig så här mycket för ärligt talat så kändes det knappt.
Tog först Twinrix mot hepatit A & B. Och det gick så bra att jag fick feeling och vaccinerade mig mot TBE också eftersom jag ändå tänkt göra det framöver.
TBE kändes lite mer, men tror hon stack lite högre upp i armen då så beror nog på det.

Hur som så känner jag mig typ grymmast i världen och känner ingen rädsla inför nästa gång som är om en månad. Så jävla gött!

Nu ska jag strax iväg på spinning om kompisen hinner hem tills dess!
 
Här hostas det fortfarande… Tänker att om jag inte blir av med hostan i helgen så blir det att ringa vc på måndag för att kolla upp det. Hostar så jag klöks flera gånger var dag. Hostar och snyter slem (genomskinligt, tunt) hela dagarna och inget hjälper på det, varken slemlösande hostmedicin eller nässpray.
 
Här hostas det fortfarande… Tänker att om jag inte blir av med hostan i helgen så blir det att ringa vc på måndag för att kolla upp det. Hostar så jag klöks flera gånger var dag. Hostar och snyter slem (genomskinligt, tunt) hela dagarna och inget hjälper på det, varken slemlösande hostmedicin eller nässpray.

Usch, jag har astma och har en tendens att få långa hostperioder efter en förkylning, så jäkla drygt och förra gången hostade jag tom blod ett par gånger vilket gjorde mig lite nojjig :eek: men det var nog bara spräckta blodkärl :p Inte fel att gå till VC om det inte går över iaf, jag brukar få utskrivet Cocillana till slut eftersom jag får så svårt att sova pga hostan och det är det enda som faktiskt funkar!
Krya på dig!
 
Bänkpress innan woden igår, kände mig fortfarande inte helt pigg i armarna så kändes inte megabra inför nästa veckas maxning, menmen :p Sen hoppade jag på en riktig cardio-wod kl 17:

Upplägget var 3 min jobb, 3 min vila
* Ro 300 m + max reps dubbelhopp med hopprep
Vila
* 20 cal assault bike + max reps armhävningar
Vila
* Springa 200 m + max reps airsquat (andra rundan gjorde jag utfall istället pga min höft)
Två varv av detta :up:

Idag blir det wod 8:30 och sen ultraljud hos fysio 11:15 :)
 
Då har jag varit till tandläkaren (igen...) och vi kom fram till att det är enbart muskulärt och att jag måste jobba med grunden till problemet. Dvs min stress, prestationskraven mm. KBT typ. Och jag vet ju att det är sant, jag är stressad som fan även om jag inte vill erkänna det. Allt är en prestation. Till och med att ta det lugnt. Maken sa det till mig på semestern, "till och med att inte stressa försöker du prestera" :(
 
Ny lägsta vikt sen omstarten :banana::banana:
Nästa vecka drar 12-veckorsprogrammet igång. Vi kommer få 4 pass uppbokade varje vecka. Man väljer själv vilka man vill delta på men minst 2 pass ska man vara med på. Sen blir det 8 coachträffar utöver det. Det här kommer bli intensivt :nailbiting::D.
 
Jahapp, jag hoppar in här med. Jag måste börja om hela min träning från scratch efter 6 månaders sjukskrivning pga foglossning iom graviditeten. Så nu när tösen är 3 månader är det dax att sätta igång igen.

Skäms nästan för att skriva det men jag ligger på golvet efter 7 min hög intensiv träning + 7 min yoga och är helt slut i kroppen :eek::angel:

Kroppen är ju duktigt svag just nu :p
 
Då har jag varit till tandläkaren (igen...) och vi kom fram till att det är enbart muskulärt och att jag måste jobba med grunden till problemet. Dvs min stress, prestationskraven mm. KBT typ. Och jag vet ju att det är sant, jag är stressad som fan även om jag inte vill erkänna det. Allt är en prestation. Till och med att ta det lugnt. Maken sa det till mig på semestern, "till och med att inte stressa försöker du prestera" :(
Relaterar som fan. Kram och var rädd om dig!
 
Jahapp, jag hoppar in här med. Jag måste börja om hela min träning från scratch efter 6 månaders sjukskrivning pga foglossning iom graviditeten. Så nu när tösen är 3 månader är det dax att sätta igång igen.

Skäms nästan för att skriva det men jag ligger på golvet efter 7 min hög intensiv träning + 7 min yoga och är helt slut i kroppen :eek::angel:

Kroppen är ju duktigt svag just nu :p

Omg, jag klarade inte nån högintensiv träning alls så snart efter förlossningarna! Då var det mer lugna promenader och rehabinspirerat som gällde. Nu när yngsta är 2,5 år börjar jag känna mig som folk i kroppen igen :o nu kan jag träna hårt och känna att kroppen är med mig igen. Så du ska absolut inte skämmas alls! Ta det försiktigt så du inte får problem och kroppen hinner återhämta sig ordentligt :)
 
@Mineur Såg att ni klarat ut de olika sorternas fasta ;) (dock är vattenfasta i min värld inget utom just vatten).
Haha, jo vi gjorde ju det... :angel:

Här hostas det fortfarande… Tänker att om jag inte blir av med hostan i helgen så blir det att ringa vc på måndag för att kolla upp det. Hostar så jag klöks flera gånger var dag. Hostar och snyter slem (genomskinligt, tunt) hela dagarna och inget hjälper på det, varken slemlösande hostmedicin eller nässpray.
Vi sitter i samma båt hör jag! Fast i mitt fall är det mer rethosta än slemhosta, och just ingenting verkar hjälpa. Jag var på apoteket igår och bad om råd, men de sa att det mer eller mindre bara är att stå ut och att sådan här hosta lätt kan hålla i sig i 2-4 veckor utan att det är något farligt. Yaay! Jag fick hostmedicin mot rethosta, men det hjälpte bara i ungefär 2 minuter och sen var jag igång igen... Det värsta för mig är att det hindrar mig från att sova, det kan driva vem som helst till vansinne! :arghh:

Då har jag varit till tandläkaren (igen...) och vi kom fram till att det är enbart muskulärt och att jag måste jobba med grunden till problemet. Dvs min stress, prestationskraven mm. KBT typ. Och jag vet ju att det är sant, jag är stressad som fan även om jag inte vill erkänna det. Allt är en prestation. Till och med att ta det lugnt. Maken sa det till mig på semestern, "till och med att inte stressa försöker du prestera" :(
Usch vad tungt! Jag hoppas att du lyckas råda bot på det, att gå och prata med någon professionell hade kanske inte varit så dumt? Önskar att jag kunde hjälpa dig! :heart

Ny lägsta vikt sen omstarten :banana::banana:
Nästa vecka drar 12-veckorsprogrammet igång. Vi kommer få 4 pass uppbokade varje vecka. Man väljer själv vilka man vill delta på men minst 2 pass ska man vara med på. Sen blir det 8 coachträffar utöver det. Det här kommer bli intensivt :nailbiting::D.
Intensivt, men vad roligt det låter! Ska du fortsätta äta ketogent, eller får du någon slags kostplan nu som du ska följa?

Jahapp, jag hoppar in här med. Jag måste börja om hela min träning från scratch efter 6 månaders sjukskrivning pga foglossning iom graviditeten. Så nu när tösen är 3 månader är det dax att sätta igång igen.

Skäms nästan för att skriva det men jag ligger på golvet efter 7 min hög intensiv träning + 7 min yoga och är helt slut i kroppen :eek::angel:

Kroppen är ju duktigt svag just nu :p
Jag har ingen erfarenhet alls av graviditet och träning, men jag tycker det låter jättestarkt att 1) finna motivationen och faktiskt få tummen ur och 2) klara av sådan träning så pass tidigt! Heja dig, och välkommen till tråden! :)
 
Jag har ingen erfarenhet alls av graviditet och träning, men jag tycker det låter jättestarkt att 1) finna motivationen och faktiskt få tummen ur och 2) klara av sådan träning så pass tidigt! Heja dig, och välkommen till tråden! :)
Motivationen är den bokade spanien resan i januari. Så nu gäller det att flytta frttlagrena till rätt ställen igen :rofl:
 
Omg, jag klarade inte nån högintensiv träning alls så snart efter förlossningarna! Då var det mer lugna promenader och rehabinspirerat som gällde. Nu när yngsta är 2,5 år börjar jag känna mig som folk i kroppen igen :o nu kan jag träna hårt och känna att kroppen är med mig igen. Så du ska absolut inte skämmas alls! Ta det försiktigt så du inte får problem och kroppen hinner återhämta sig ordentligt :)
Jag kände mig helt återställd i kroppen två veckor efter fl, men gav det extra tid ändå. Men nu börjar man bli trött i ryggen av att bära ett klängigt barn dagarna i ända så jag måste komma igång igen innan det händer något.
 
Intensivt, men vad roligt det låter! Ska du fortsätta äta ketogent, eller får du någon slags kostplan nu som du ska följa?
Kommer absolut fortsätta äta ketogent
De har en kostplan som heter "Halvfart LCHP" som är liknande det jag redan äter fast med mer vegetabiliska oljor och mer protein.
Så jag kommer modifiera den till att passa mig :angel:. Fortsätta med bönor till maten och inte för mycket protein, bara kaffe med MCT-olja och collagen till frukost.
 
Igår var det fullt ös hela dagen trots att jag redan då var ganska rejält förkyld. Idag betalar jag priset och är beordrad vila av maken. Dottern är outsourcad så jag behöver inte ens tänka på att hämta henne på förskolan.

Matförgiftning förra veckan och nu dunderförkyld. Det går sådär just nu. :p
 
Usch vad tungt! Jag hoppas att du lyckas råda bot på det, att gå och prata med någon professionell hade kanske inte varit så dumt? Önskar att jag kunde hjälpa dig! :heart

Mm det var vad tandläkaren pushade på om också... Och det behövs nog. Ska prata med chefen om att gå till företagshälsovården som första steg.
 
Då har jag varit till tandläkaren (igen...) och vi kom fram till att det är enbart muskulärt och att jag måste jobba med grunden till problemet. Dvs min stress, prestationskraven mm. KBT typ. Och jag vet ju att det är sant, jag är stressad som fan även om jag inte vill erkänna det. Allt är en prestation. Till och med att ta det lugnt. Maken sa det till mig på semestern, "till och med att inte stressa försöker du prestera" :(

Åh du, var rädd om dig!
Utbrändhet är för jävligt, så jag tycker det låter bra med KBT eller liknande.
 
Åh du, var rädd om dig!
Utbrändhet är för jävligt, så jag tycker det låter bra med KBT eller liknande.

Ja det är ju det, men jag har så svårt att fatta att jag skulle vara i riskzonen. Utåt sett märks det ju inte. Allt går bra. Men så börjar jag tänka på hur det är. Tryck över bröstet, tankar snurrar konstant i skallen, outtalade krav på att klara femtielvatusen saker, andningen uppe i halsen. Blä.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 686
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 418
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 068
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 190
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp