Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Buhu, jag är sjuk :down: Hade en släng av illamående igår förmiddag men det gick över, hade dock lite dålig aptit under dagen. Så i natt vaknade jag efter 2,5 timmar sömn, plötsligt klarvaken, med ont i magen och illamående. Har nu varit vaken sen 00:30 med undantag för typ 20 minuter jag sov i soffan. Kul. Inget kräks (än) men lite aktivitet åt andra hållet om man säger så (ursäkta :angel:). Vet inte om jag vågar äta någonting, inte för att jag är hungrig men energin står på noll :( Verkar ha feber också, eller åtminstone en släng av det.

Högst off topic men jag fiskar efter sympatier :D
 
Buhu, jag är sjuk :down: Hade en släng av illamående igår förmiddag men det gick över, hade dock lite dålig aptit under dagen. Så i natt vaknade jag efter 2,5 timmar sömn, plötsligt klarvaken, med ont i magen och illamående. Har nu varit vaken sen 00:30 med undantag för typ 20 minuter jag sov i soffan. Kul. Inget kräks (än) men lite aktivitet åt andra hållet om man säger så (ursäkta :angel:). Vet inte om jag vågar äta någonting, inte för att jag är hungrig men energin står på noll :( Verkar ha feber också, eller åtminstone en släng av det.

Högst off topic men jag fiskar efter sympatier :D
Testa rostbröd eller mannagrynsgröt. Snäll mat för magen :up:


Ja just det och sympatierna var det ja. Stackars, stackars dig! Hoppas du kryar på dig fort:heart

:rofl::D
 
Buhu, jag är sjuk :down: Hade en släng av illamående igår förmiddag men det gick över, hade dock lite dålig aptit under dagen. Så i natt vaknade jag efter 2,5 timmar sömn, plötsligt klarvaken, med ont i magen och illamående. Har nu varit vaken sen 00:30 med undantag för typ 20 minuter jag sov i soffan. Kul. Inget kräks (än) men lite aktivitet åt andra hållet om man säger så (ursäkta :angel:). Vet inte om jag vågar äta någonting, inte för att jag är hungrig men energin står på noll :( Verkar ha feber också, eller åtminstone en släng av det.

Högst off topic men jag fiskar efter sympatier :D

Försök äta nånting, vad som helst som du kan tänka dig. När jag blev vad jag tror är matförgiftad ville jag bara äta Djungelvrål i nästan tre dagar. :p

Krya på dig!
 
Buhu, jag är sjuk :down: Hade en släng av illamående igår förmiddag men det gick över, hade dock lite dålig aptit under dagen. Så i natt vaknade jag efter 2,5 timmar sömn, plötsligt klarvaken, med ont i magen och illamående. Har nu varit vaken sen 00:30 med undantag för typ 20 minuter jag sov i soffan. Kul. Inget kräks (än) men lite aktivitet åt andra hållet om man säger så (ursäkta :angel:). Vet inte om jag vågar äta någonting, inte för att jag är hungrig men energin står på noll :( Verkar ha feber också, eller åtminstone en släng av det.

Högst off topic men jag fiskar efter sympatier :D

Usch stackars dig!
Som Tassen säger, ät vad som helst. Brukar bli typ ostkrokar när jag är magsjuk :angel:

Krya på dig!
 
Två promenader och en ridtur fick jag ihop igår :) Den lilla snön vi fått regnade bort igår och i natt frös det igen så det är isgata på vissa ställen. Vet inte hur många ggr jag sagt till barnen nu på morgon att dom ska GÅ och GÅ FÖRSIKTIGT! "Ah dä ä hajkitt å isit" svarar yngsta dottern varje gång :p:love:

Idag kanske jag tar en promenad på lunchen, får se vad jag känner för sen, kanske jobbar istället. Tänkte sluta lite tidigare idag och hämta ungarna :) Tacos och gymmet står på vårt schema efter dagis och jobb :D
 
Det är mest smärt-ont, tror jag. Sådär så att det tar emot att gå upp för trappor, sträcka upp armarna, ta på sig jackan, osv... Det är inte så ofta som det blir fullständigt förlamande (du vet sådär så att man måste grimasera när man rör sig efter att ha suttit stilla en stund), men nästan alltid är det så att jag känner av det rätt mycket i 2-3 dagar efteråt.

Okej, med smärtont låter det som att du helt enkelt överbelastar musklerna i träningen lite för ofta och hinner inte återhämta sig från det. Förutom att köra lite lättare då (dvs inte tills du kräks :D) som redan verkar vara planerat, så kan du ju också testa att lägga till magnesium?

Det är bra för återhämtningen av muskler och man märker fort om det hjälper eller inte. Jag hade en period när benen kändes som att de aldrig återhämtade sig, la till magnesiumtabletter och märkte stor skillnad på framför allt morgnarna. Jag kör en underhållsdos varje dag och extra om jag har kört hårt. Magnesium finns naturligt i vanlig mat också men jag är bekväm och slänger hellre i mig några extra piller.. :angel:
 
Hur har ni det med träningsvärk här inne, är det något ni får lätt/ofta?

Det är ju ett mycket omtalat ämne i träningsvärlden, men jag är mest nyfiken på hur "gemene man" har det.

Det kommer i perioder för mig, ibland har jag jättemycket träningsvärk fast jag inte gjort något "nytt". Då brukar jag slänga i mig extra zink och magnesium (ZMA). Hjälper verkligen :up:
 
Jag har börjat på nytt träningsschema, skrivet av en tyngdlyftare. Ont överallt :meh::D

Från veckans pass:
https://www.instagram.com/p/BbWzS8zlSQ-/?taken-by=frida_Lundahl

https://www.instagram.com/p/BbkK3BKFcK_/?taken-by=frida_lundahl

För det första; snyggt jobbat!

För det andra; flera gånger jag sett klipp på dig så tänker jag på att du ser så lång ut! Du har väldigt ståtlig utstrålning. Men jag vet också att jag tänkt så om folk förut och så har det visat sig att de är en å femtiofem, så därför tänker jag helt fräckt fråga, hur lång är du egentligen? :D
 
Testa rostbröd eller mannagrynsgröt. Snäll mat för magen :up:


Ja just det och sympatierna var det ja. Stackars, stackars dig! Hoppas du kryar på dig fort:heart

:rofl::D

Försök äta nånting, vad som helst som du kan tänka dig. När jag blev vad jag tror är matförgiftad ville jag bara äta Djungelvrål i nästan tre dagar. :p

Krya på dig!

Usch stackars dig!
Som Tassen säger, ät vad som helst. Brukar bli typ ostkrokar när jag är magsjuk :angel:

Krya på dig!


Tack gullisar :love: Jag har fått i mig ett halvt mjukt tunnbröd med leverpastej och sovit en timme. Magontet verkar komma och gå. Men jag hoppas på förbättring under dagen, så tråkigt att vara sjuk.
 
För det första; snyggt jobbat!

För det andra; flera gånger jag sett klipp på dig så tänker jag på att du ser så lång ut! Du har väldigt ståtlig utstrålning. Men jag vet också att jag tänkt så om folk förut och så har det visat sig att de är en å femtiofem, så därför tänker jag helt fräckt fråga, hur lång är du egentligen? :D

Tusen tack :)

Haha va roligt att du tycker jag ser lång ut! Det är nog första gången jag hört det faktiskt :D Jag tror det är för att jag oftast (?) filmar lite "underifrån" jag är bara 166 cm över markytan ;):D
 
Buhu, jag är sjuk :down: Hade en släng av illamående igår förmiddag men det gick över, hade dock lite dålig aptit under dagen. Så i natt vaknade jag efter 2,5 timmar sömn, plötsligt klarvaken, med ont i magen och illamående. Har nu varit vaken sen 00:30 med undantag för typ 20 minuter jag sov i soffan. Kul. Inget kräks (än) men lite aktivitet åt andra hållet om man säger så (ursäkta :angel:). Vet inte om jag vågar äta någonting, inte för att jag är hungrig men energin står på noll :( Verkar ha feber också, eller åtminstone en släng av det.

Högst off topic men jag fiskar efter sympatier :D

Verkar gå influensa och förkylning nu, krya på dig!!
 
Tusen tack :)

Haha va roligt att du tycker jag ser lång ut! Det är nog första gången jag hört det faktiskt :D Jag tror det är för att jag oftast (?) filmar lite "underifrån" jag är bara 166 cm över markytan ;):D

Ah, vinkeln kan förstås spela in. Men jag tycker ändå du har en stark och härlig utstrålning! :D
 
Jag har börjat på nytt träningsschema, skrivet av en tyngdlyftare. Ont överallt :meh::D

Från veckans pass:
https://www.instagram.com/p/BbWzS8zlSQ-/?taken-by=frida_Lundahl

https://www.instagram.com/p/BbkK3BKFcK_/?taken-by=frida_lundahl

Fasen vad grymt! Själv håller jag fortfarande på att rycka med barnstång :angel:
Håller med Tassen och att du ser lång ut, intressant att vinkeln kan göra så mycket. (Jag är bana 6 cm kortare men bli varje gång jag ser mig själv på bild förvånad över hur himla liten jag är bredvid alla andra)

Får man se en sneak-peek på programmet? Som tyngdlyftarnybörjare är jag rätt nyfiken på hur andra programmerar.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 242
Senast: grodan21
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 604
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 950
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp