Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Det är lite småkrassligt på mitt håll och jag fick gå hem tidigt från kvällens AW. Jag har en förkylningsblåsa på tungan sedan igår och har varit ovanligt trött och hostig de senaste 2-3 kvällarna, men jag hoppas på att det blir bättre av lite soffläge och glass idag + imorgon :)

Soffläge och glass låter bra, hoppas du piggar på dig :)
 
Aha, magnesium hade jag inte en tanke på! Lättare träning, mer mat och mer magnesium alltså, det här ska bli intressant att experimentera med! :D

Jag käkar magnesium (och zink) varje dag, har en tendens att krampa i vaderna under sista minuterna när jag spelar match.. men det blir bättre när jag sköter intaget av magnesium! (har även börjat gå till massör som inte alls tyckte det var konstigt att jag krampar i mina spända vadmuskler.. :angel: och hennes råd var massage och magnesium..)
Hoppas det hjälper dig! :)
 
Idag har jag rivit murade väggar hos pappa, skyfflat ut alla stenar och skit från huset och asat med det till tippen.. härligt hederligt kroppsarbete! :D
Sen red jag och pålle ut 1h i eftermiddagsskymningen, blev skrämda av en jäkla fasan (pålle gillar inte fasaner) och en brevlåda.. :cautious: :p Annars var det en skön runda!
Är skönt trött i kroppen och det känns som att det snart blir sängen!
 
Idag har jag rivit murade väggar hos pappa, skyfflat ut alla stenar och skit från huset och asat med det till tippen.. härligt hederligt kroppsarbete! :D
Sen red jag och pålle ut 1h i eftermiddagsskymningen, blev skrämda av en jäkla fasan (pålle gillar inte fasaner) och en brevlåda.. :cautious: :p Annars var det en skön runda!
Är skönt trött i kroppen och det känns som att det snart blir sängen!
Ah, jag hatar fasaner nar jag rider! Fast det ar mest jag som brukar bli radd, inte hasten :angel:
 
Alltså min sömn är ju lite sådär just nu kan man säga. 2,5 timme natten till fredag (vaknade 00:30), sen sov jag 12 timmar mellan fredag och lördag (23-11) men blev då inte trött på kvällen utan gick och la mig 04:15 i natt och vaknade 07:45 igen... Och kunde inte somna om, är klarvaken :meh: Fattar inte. Men kroppen är väl inte som den ska riktigt.
 
Vi har fått snö igen! Lite mer denna gång :love: Tyvärr ska även detta regna bort men vi får njuta så länge det ligger kvar! Vi ska försöka åka lite bob sen :D

Annars idag ska vi iväg på lite markarbete med en eller båda hästarna sen som westernklubben håller i. Och ikväll ska jag träna :) Blir hemma denna här gången så jag kör en helkroppsvariant och sen springer 10-15 minuter på bandet.
 
Ah, jag hatar fasaner nar jag rider! Fast det ar mest jag som brukar bli radd, inte hasten :angel:

Ja men man vet ju aldrig vad dem tänker göra.. Pålle blir på helspänn bara han ser dem virra omkring ute på åkern.. Vi har ett ställe på ena rundan som just nu bebos av 10-15st virriga fasaner.. :p :meh:
 
Igår blev det en timme ridning och idag 90 minuter. Medryttarna har varit ute med shettisen så båda två har fått röra sig idag. Hans vecka har blivit lite fel för att de egentligen skulle haft honom både i tisdags och igår och sen hann de inte (men så är det den här tiden på året) och när de lämnade återbud var det så sent att jag inte heller hann. Varannan vecka blir lite sån eftersom mina lediga dagar sammanfaller med de dagar som de kan ta honom.
 
Jag kände mig helt som vanligt igår igen, så det verkar inte ha blivit något av den där förkylningen trots allt. Puh! Avslutade därför veckan med ett gympass där jag tog det lite lugnt då kroppen ändå kändes liiite trött. Provade bänkpress i smith-maskin för första gången, inte helt säker på att jag gillade det... Det var ju bra på så sätt att jag vågade ta mer vikt, men jag är inte helt bekväm med det rörelsemönster maskinen "tvingade" mig till. Är det bara en vanesak, kanske? Någon som känner igen sig?

Jag kan i alla fall konstatera att det blivit fyra bra pass denna veckan, vilket jag är sjukt nöjd med! :)
 
Igår blev det bobåkning i snön med barnen, NH träning på unghästen på ena ridskolan i närheten, kvällspromenad med hunden och styrketräning. Styrketräningen blev dock inte tungt utan körde rumpa, core och avslutade med 15 min på löpbandet. Har gjort något med handleden (sovit konstigt antagligen) så jag vill inte lyfta tunga vikter.

Kan i alla fall sammanfatta veckan med tre styrkepass, en massa promenader och två ridturer. Varit en bra vecka :) Hoppas på något liknade veckan som kommer.
 
Futsalträning 90min igår eftermiddags blev det.. innan dess red jag pålle ett bra pass i ridhuset då det ösregnade..

Stallet är redan klart idag, ska rida pålle i eftermiddag.. innan dess ska jag fixa nya trådbackar till garderoben och polera sommarfälgarna som numera ligger i källaren.. dessutom blev det kallt med minusgrader idag.. och sol så det är fint väder, men jag hatar kyla.. :(
 
Lägger in en träningsplan för veckan:

Måndag: Vila.
Tisdag: Styrketräning med fokus upper body pull, lower body push + 6 km transportpromenad.
Onsdag: 6 km transportpromenad, styrketräning med fokus upper body push, lower body pull.
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Fredag: Någon slags pulshöjande träning före jobbet, 6 km transportpromenad.
Lördag: Långpromenad, annars vila.
Söndag: Vila.
 
Förra veckan blev det:
Måndag - en timme ridning.
Tisdag - 70 minuter ridning.
Onsdag - 40 minuter promenad.
Torsdag - 70 minuter ridning.
Fredag - vila, planerad.
Lördag - en timme ridning.
Söndag - 90 minuter ridning. Medryttarna ridit shettisen.

Nöjd med ponnys vecka, blev precis så mycket som jag planerat. Shettisen skulle fått röra sig ett par dagar till, men det strulade som sagt till sig för att medryttarna inte hann de dagar de egentligen skulle haft honom och jag fick veta det först på kvällen.
 
Bra dag, och start på den här veckan. Ponny och jag startade med en timmes ridning (svinkallt, måste komma ihåg att plocka med mig hästvinterjackan från mamma och pappa ikväll, som inte kom med i flytten). Sen var jag och Lilleman ute och gick i kanske 20-30 minuter (rundan tar kanske en kvart eller max 20 minuter med den större ponnyn, men han går rätt sakta). Medryttarna ska till Danmark i helgen och hinner nästan aldrig på vardagarna nu när det är mörkt så tidigt om kvällarna, så ska han röra på sig den här veckan får jag ta alla passen själv.

Blev rejält mycket bättre väder när jag var klar i stallet, så jag har faktiskt gått en promenad för egen maskin i eftermiddag också. Förutom när jag gick fram och tillbaka till stallet i våras för att lunchfodra vågar jag nästan inte tänka på hur länge sen det var jag gjorde något som inte var direkt hästrelaterat. :o Det blev liksom för mycket att försöka bolla runt två jobb och två hästar, men det är inte hela sanningen för jag var läskigt lat även innan det andra jobbet. Vågar väl inte svära på att jag kommer kunna hålla i det nu heller, men tänkte i alla fall göra ett seriöst försök. Det gick ju förut, och någon fördel får jag väl försöka se med att jag jobbar som jag gör just nu, och är ledig en del på vardagar.
 
Ont i knät sen passet på fm...kl 16.32 började det göra ont i höften.
Senast 16.30 hade jag behövt avboka jamen, jag sov till 16.25 så jag skulle hinna avboka....men nu är det bara att gå dit, jag vägrar att riskera en "markering" p.g.a att jag uteblivit utan att avboka.
De skulle med all säkerhet ta bort den ändå, men det är en principsak.
(Jag menar, min första tanke på väg in i ambulansen efter att ha blivit påkörd var just att jag skulle missa två pass och få två markeringar för det...)

Fast min vän sa att hon skulle dit, det gör det i alla fall lättare. Hon är själv instruktör så jag kan stå bakom henne och flaxa istället för att bry mig om instruktören på scenen. Under förutsättning att ingen del byts ut.
Men det hade bara varit positivt ändå så...
 
Ont i knät sen passet på fm...kl 16.32 började det göra ont i höften.
Senast 16.30 hade jag behövt avboka jamen, jag sov till 16.25 så jag skulle hinna avboka....men nu är det bara att gå dit, jag vägrar att riskera en "markering" p.g.a att jag uteblivit utan att avboka.
De skulle med all säkerhet ta bort den ändå, men det är en principsak.
(Jag menar, min första tanke på väg in i ambulansen efter att ha blivit påkörd var just att jag skulle missa två pass och få två markeringar för det...)

Fast min vän sa att hon skulle dit, det gör det i alla fall lättare. Hon är själv instruktör så jag kan stå bakom henne och flaxa istället för att bry mig om instruktören på scenen. Under förutsättning att ingen del byts ut.
Men det hade bara varit positivt ändå så...
Kan du inte bara gå dit, vara med i 5 minuter och sedan gå hem igen? Så räknas du fortfarande som närvarande, och slipper oroa dig för en markering. Det låter ju verkligen inte särskilt bra att träna när du redan från början har ont av en så pass färsk skada.
 
Kan du inte bara gå dit, vara med i 5 minuter och sedan gå hem igen? Så räknas du fortfarande som närvarande, och slipper oroa dig för en markering. Det låter ju verkligen inte särskilt bra att träna när du redan från början har ont av en så pass färsk skada.
Har jag gått in går jag inte ut igen förrän passet är över. Sitter kvar sen gammalt och typ 3 år med "går du ut från mina pass springer jag efter och DRAR in dig!".
Gäller kanske inte nu, och definitivt inte om det är p.g.a ont...meeen...säg det till min hjärna :cool:
Den är för dum för mitt eget bästa...hahaha.

Oh well...det får gå som det blir.
Får la peppa mig med lite youtube och trösta mig med att jag i alla fall inte kan den här = inte så stor risk att jag tar i för mycket.
 
Har jag gått in går jag inte ut igen förrän passet är över. Sitter kvar sen gammalt och typ 3 år med "går du ut från mina pass springer jag efter och DRAR in dig!".
Gäller kanske inte nu, och definitivt inte om det är p.g.a ont...meeen...säg det till min hjärna :cool:
Den är för dum för mitt eget bästa...hahaha.

Oh well...det får gå som det blir.
Får la peppa mig med lite youtube och trösta mig med att jag i alla fall inte kan den här = inte så stor risk att jag tar i för mycket.
Det är väl för sjutton bara att gå ut. Är man skadad så är man och det lär inte bli bättre av att träna.
 
Jag var på spa hela dagen igår tillsammans med tre tjejkompisar som en födelsedagspresent till vår vän som fyller 30 i vinter :love: Hade en sjukt härlig dag :up: Slet mig från bubbelpoolen på eftermiddagen och gick på ett träningspass med, Body Balance. Väldigt länge sedan jag gick på något sådant, det var ett trevligt pass :) Sen hittade jag en ganska bra chinsstång i salen (egentligen till för att fästa trx-band) och körde min chinsprogrammering 5-4-3-3-2.
Idag blev det vila på grund av helt slut efter helgen och sen jobb nu ikväll. Imorgon tänkte jag köra dagens wod efter jobbet :up:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
7 979
Senast: WS6
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 574
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 937
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp