Transportera innekatt utomhus

Svartfot

Trådstartare
Vi kommer framöver att relativt regelbundet behöva transportera vår innekatt utomhus. Resan tar allt som allt ca 30 minuter och går vi tre tillfällen utomhus, annars på /i kollektivtrafik. Den längsta sträckan utomhus tar ca sju minuter och de andra två kanske två och fyra minuter (lite beroende på vilket håll vi åker). Så hjälp mig att finna varma transportalternativ för vår kisse.

Vi har en hård transportbur och en mjuk transportväska men ingen av dem är särskilt varma.
 
Säger samma sak, fleecefilt om det inte är jättekallt då bäddar jag dubbelt ovan och över. Är det riktigt kallt och vi måste vara ute en stund har jag lagt en tjock filt/täcke ovanpå buren som extra skydd. Har en väska och det har gått bra med en filt.

Edit: Är det riktigt svinkallt och din katt är extremt känslig så finns det ju sådana där uppvärmningsbara dynor man kan köpa och värma i mikron och som sedan håller sig varma ett tag.
 
Jag har mjuk väska och lägger tidningspapper i botten först, sen den tillhörande ”luddmadrassen” som hör till väskan och sen en yllefilt där filtens kanter når upp lite runt kanterna på väskan.
Aldrig upplevt att katten fryser på så korta sträckor du beskriver :)
 
Jag har fårfällar i transportburarna. Jag gillar canvas-burar. Har även sovpåsar i burarna om det blir riktigt kallt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 157
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 321
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Hej! Jag tänkte höra mig för litegrann efter någon med erfarenheter eller tips om vad som kan tänkas vara med min lilla pärla. Hästen...
Svar
10
· Visningar
1 749
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Hej, för cirka en vecka sedan upptäckte vi att våran ponny var varm i ett framben, kota och hov. Dagen innan hade vi kört...
Svar
3
· Visningar
1 853
Senast: Saah_pippi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp