Trasigt hakband

Hur råkar man slita av hakbandet på en hjälm? Alltså, vad hände? Hjälmen borde har utsatts för så mycket våld om hakbandet har gått av att den nog bör kasseras helt. Jag tror inte att det går att byta ut, eller, jag hoppas inte det för klippa banden gör man för att förhindra att någon får tag i en kasserad hjälm och börjar använda den.
 
Det är inte av, men det är ett hack i det
Sjukt tråkigt för hjälmen är nästan ny och kostade många tusen :(
 
Är den relativt nyinköpt så kanske det finns någon slags garanti på den? Värt att kolla upp, är det så torde du kunna få bandet utbytt eller få hela hjälmen ersatt om det inte går att ersätta bara hakbandet.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, sitter här å smörjer läder och tänkte byta till mina nyköpta (beggade) sidostycken, som råka va ps of sweden (det säljarn hade...
Svar
8
· Visningar
468
Senast: Shixle
·
Hästvård Hejsan alla Buke Har varit på återbesök idag med min häst där det har konstaterat att han har trasiga fibrer på gaffelbandet!! Nån som...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: Idaw83
·
Utrustning Hur är dom i storleken? Har mätt ryggen och han ska ha 135 i längd, dock så nu när jag fick hem ett (billigare slit och släng från...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: Fibusen
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp